همه این اختلاس ها به خاطر عدم شفافیت روی داده است

بر اساس آمار و مستندات موجود در حوزه انتخابیه قزوین ، آبیک و البرز ۶۴۲هزار و۹۴۶نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای بوده اند که از این میزان ۳۶۳هزار و ۶۶۲نفر در انتخابات شرکت می نمایند و سیده حمیده زرآبادی با کسب قریب به ۱۰۸هزار رأی به‌ عنوان نفر دوم موفق به کسب اکثریت حداقل یک‌چهارم آرای صحیح در حوزه انتخابیه قزوین، البرز و آبیک شده و برای حضور در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مجوز خود را دریافت نماید .

دانشنامه ویکی پدیا نوشته است : سیده حمیده زرآبادی ، چهره سیاسی اصلاح طلب و نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز، در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی است. او دارای کارشناسی ارشد رشته مهندسی برق – مکاترونیک است. در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ، سیده حمیده زرآبادی ، در لیست ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان : گام دوم در قزوین حضور داشت و توانست با کسب ۱۰۷،۳۹۱ رأی ، در رتبۀ دوم قزوین، وارد مجلس دهم شود.

در یک صبح تابستانی و در یک روز تعطیل در دفترکار ” سیده حمیده زرآبادی ” به او صحبت می نشینیم . سوال ها بسیار زیاد است اما برنامه کاری او اجازه نمی دهد بیش از یک ساعت و نیم در این نشست حضور داشته باشد . با هم بخوانیم .

** از این که این فرصت دست داد تا با شما به گفت و گو بنشینم ، خوشحالم . سوال ها ، از مجموعه سوال های مخاطبان ” وقایع خبری ” دسته بندی شده و امیدوارم در طول این نشست به همه سوال ها پاسخ داده شود . به عنوان اولین سوال ، چه شد که کاندیدای انتخابات مجلس شدید ؟

به نام خدا . با توجه به شرایطی که می دیدم و این که به نظرم می رسید در بسیاری از جاها مشکلات و ایرادات فراوان دیده می شود و افراد می توانند با حضور در جایگاه قانون گذاری و با اختیارات بیش تر این مشکلات را برطرف کنند ، تصمیم گرفتم در انتخابات حضور پیدا کنم .

** تصور می کردید که در انتخابات رای بیاورید؟

البته در ابتدا خیلی بحث رای آوری برای من اهمیت نداشت . یعنی با این امید که رای بیاورم ثبت نام نکردم . فرصت را برای طرح دیدگاه های خود ، فرصت خوبی می دانستم و با این که می توانم در آگاهی بخشی جامعه موثر باشم ، در انتخابات به عنوان کاندیدا ثبت نام کردم که در ادامه موفق شدم اعتماد مردم را داشته باشم و مردم هم به من اعتماد کردند و رای آوردم .

** حمایت اصلاح طلبان سبب پیروزی شما شد یا نسب خانوادگی ؟

من معتقدم اگر تک عاملی بود ، این اتفاق نمی افتاد . ولی از روز دوم تبلیغات مطمئن شدم که رای می آورم .

** در کدام مناطق بیش تر رای داشتید ؟

یادم هست همان روزهای اول پس از برگزاری انتخابات ؛ وقتی لیست صندوق ها را می دیدم رای من در مسجد سوخته چنار در خیابان نادری ، در خیابان سعدی و حتی امام زاده حسین (ع) خیلی خوب بود . البته در مراکز اصلی و مهم شهر هم مثل خیابان های خیام ، بلوار و فردوسی هم که می گفتند دارای رای خاکستری است ، رای من خیلی خوب بود .

** برای دوره بعدی و مجلس یازدهم هم کاندیدا می شوید؟

بله . از حوزه قزوین در انتخابات شرکت می کنم .

** وضعیت خودتان را چطور ارزیابی می کنید ؟

بررسی هایی را که تا امروز انجام داده ام ، به قول معروف وضع من خوب است ولی باید قبول کنیم همه چیز به شرایط آن روزها بستگی دارد . شرایط انتخابات را زمان تبلیغات مشخص می کند .

** فکر می کنید رقیب جدی داشته باشید ؟

خیلی تحیل آماری نکرده ام اما با توجه به رصدی که انجام شده است از این افرادی که مطرح شده اند ، هیچ کدام دارای ویژگی خاص و منحصر به فردی نیستند که بخواهند جریان ایجاد کنند . چون غالب آنان افرادی شناخته شده هستند و کارنامه آنان در دست مردم است . حتی برخی از این افراد قبلا هم ثبت نام کرده اند و در کارزار انتخاب حضور داشته اند اما رای قابل توجهی کسب نکرده اند .

ببینید تجربه نشان داده است که در ایران ، کسی که یک بار رای نیاورد ، به ندرت در انتخابات بعدی شرکت می کند مگر این که کار خاصی انجام داده باشد . افرادی را که می بینم ، افرادی نیستند که حرف نو یا ایده جدیدی داشته باشند . نه حرف جدیدی دارند و نه ویژگی منحصر به فردی .

** حرف جدید شما در دوره بعدی چیست؟

من با توجه به تجربیاتی که کسب کرده ام یک سری برنامه در حوزه ” نظارت ” و ” قانون گذاری ” در دستور کارم خواهم داشت . شاید بعضی از کاندیداها قبل از انتخابات و در برنامه های تبلیغاتی خودشان وعده و وعید های فراوانی بدهند اما نباید فراموش کنیم که کار یک نماینده قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون است . در شعارهای من ، برنامه ها در حوزه وظایف قوه مقننه است نه مجریه .

** احتمال می دهید که رد صلاحیت شوید؟

فکر نمی کنم که رد صلاحیت شوم . اصلا باید بپرسم که چرا باید رد صلاحیت شوم . تمام موضع گیری های من در طول مدت فعالیتم در مجلس درچهارچوب قانون و در حوزه فعالیتم بوده است و تصور نمی کنم کاری بر خلاف قانون و برخلاف مصالح نظام انجام داده باشم که به خاطر آن رد صلاحیت شوم .

* * اگر رد صلاحیت شدید ، پیگیری خواهید کرد ؟

قطعا پیگیر خواهم کرد و از مراجع مورد نظر می خواهم تا دلایل رد صلاحیتم را بصورت شفاف بیان کنند و من هم آن دلایل را برای مردم بیان خواهم کرد . درصورتی که دلایل آنان قانع کننده باشد ، تمکین خواهم کرد .

من در همین دوره برخی از نمایندگان را سراغ دارم که با توجه به داشتن پرونده های قضایی رد صلاحیت نشده و حتی در دوره های قبلی هم در مجلس بوده اند .

** اگر در این دوره جریان اصلاح طلبی از شما حمایت نکند و نظر آنان کاندیدای دیگری باشد ، به نظر آنان توجه می کنید و از حضور در انتخابات به نفع فرد یا افراد مورد نظر اصلاح طلبان خود داری خواهید کرد ؟

به عنوان یک عضو در جریان اصلاح طلبی تابع تصمیمات ” شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان ” هستم . شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان یک چهارچوب هایی را در نظر گرفته است و با توجه به انتخابات گذشته و از طرف دیگر موفقیت های کسب شده و یا مطالبات شکل گرفته در جامعه بازنگری خوبی را انجام داده است . بر اساس این بازنگری جهت انتخاب کاندیداها شاخص هایی مشخص شده است . قطعا اگر در بررسی های مورد نظرآن شورا نتوانم حرفی برای گفتن داشته باشم به نظر و رای شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان احترام می گذارم .

** عده ای می گویند که حضور خانم زرآبادی در میان مردم خیلی کم رنگ است . با این صحبت ، موافقید ؟

نه . قبول ندارم . من تلاش کرده ام با توجه به برنامه ریزی که اتفاقا خودم انجام می دهم در تمام مراسم و برنامه ها شرکت کنم . باید توجه داشته باشیم که حوزه انتخابیه من حوزه پر روستایی است و ما در حوزه انتخابیه قزوین ، البرز و آبیک بیش از ۶۰۰ روستا با جمعیت های مختلف داریم . من به همه روستاها حداقل یکبار سفر کرده ام و حتی در برخی از روستاها که مشکلات بیش تری وجود داشته است ، چند بار سفر کرده ام .

** چرا در مراسم معارفه مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور نداشتید؟

به خاطر عدم برنامه ریزی صحیح از سوی عوامل اجرایی برنامه . پیامک دادند که برنامه برگزار نمی شود اما ظاهرا برنامه در استانداری برگزار می شود و اطلاع رسانی مجدد صورت نمی گیرد .

** خانم زرآبادی موافق مدیر بومی هستید ؟

قطعا من موافق مدیر بومی هستم .ولی رغم این موافقت اما باید بپذیریم که در استان ما ، به کارگیری مدیران بومی خیلی پذیرش ندارد .اگر برای یک مدیر غیر بومی حکمی در استان قزوین زده شود ، بلافاصله اعتراض ها آغاز می شود که چرا نیروی غیر بومی در استان به کار گرفته شده است اما همین که برای مدیری بومی ، حکم انتصابی زده می شود ، برعلیه این مدیر بومی مطلب می نویسند و اعتراض ها از همان لحظه اول ، آغاز می شود .من در بحث مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان موافق مدیر بومی بودم و حتی در این مورد با وزیرهم صحبت کردم . متاسفانه آقای وزیر موافق مدیر بومی نبود و دلیل مخالفت او این بود که تاکنون چند مدیر بومی برای استان قزوین انتخاب کرده ایم که هربار کلی ماجرا و اعتراض داشته ایم . این مشکل از خودمان است . من به عنوان یک قزوینی از این گفته وزیر خوشم نیامد . چون نگاه و اولویتم با نیروی بومی بود ، خیلی هم پیگیری کردم ولی در نهایت گفتند بومی نمی گذاریم .

** چرا از مخالفان جدی آقای آذری جهرمی هستید؟

من از قبل آقای آذری جهرمی را نمی شناختم و حتی برخوردی با او نداشتم . اگر نقدهای من را مطالعه کرده باشید ، همه نقدها ی من فنی و تخصصی است . مشکل این جا است که رشته تحصیلی و تخصصی من در زمینه فعالیت ایشان است .

در تمام صحبت های من اگر مراجعه کنید حتی یک مورد خواسته و نفع شخصی نیست . اصل همه چیز باید در شایسته سالاری باشد . باید رفت و دید که چند درصد مردم از عملکرد وزارت خانه آقای آذری جهرمی راضی هستند ؟ باید از اقدامات و عملکرد او سوال کرد ؟ باید دید با توجه به پولی که از مردم گرفته می شود ، امکانات خوبی در حوزه ارتباطات و فناوری به مردم ارائه می شود ؟ مردم چقدر راضی هستند ؟ ببینید تاکنون بیش تر برنامه های آقای آذری جهرمی بر خلاف شرح وظایفش بوده است وفکرمی کنم آقای آذری جهرمی بیش تر به دنبال تبلیغ و فعالیت های اجتماعی در شبکه های اجتماعی است .

نباید فراموش کنیم که تجربه کسب کردن نباید با پر خطا بودن همراه باشد . آقای آذری جهرمی قبل از وزارت ، دو سال سابقه معاونت همین وزارت خانه را داشته است که متاسفانه در همین مدت هم عملکرد خوبی نداشته است .

** یعنی اگر رییس جمهور بعدی ، او را به عنوان وزیر همین وزارت خانه معرفی کند ، باز هم به او رای نمی دهید ؟

ببینید رای من به مدت باقی مانده او در دولت آقای روحانی بستگی دارد . خیلی از مسائل و مشکلات را به آقای جهرمی گفته ام . اگر در این مدت و زمان باقی مانده روال خود را تغییر ندهد و مشکلات باز هم باقی بماند ، قطعا به او باز هم رای نخواهم داد .

یک نکته عرض کنم و آن این که اگر تخصص من در رشته دیگری بود و مرتبط با وزیر و وزارت خانه دیگری ؛ اگر آن جا هم نقاط ضعف و مشکلات را می دیدم ، قطعا نظر و نگاه خودم را مطرح می کردم .

** انتصاب های استانی را چگونه ارزیابی می کنید؟

ما در انتصاب ها یک سری قوانین جامع و مشخص داریم که بر اساس آن باید کمیته ای تشکیل شده و فرد مورد نظر به تایید این کمیته برسد که ممکن است این اجماع ، نظر فرد یا ارگانی را هم حتی تامین نکند .

** نظرتان درباره تغییر و تحول درحوزه مدیریت شهری چیست ؟

ما شفافیت نداریم . اول و آخر یک موضوع را می گویند و وسط ماجرا پنهان می ماند و البته هیچ وقت هم نمی گویند و این یعنی عدم شفافیت . منتها یک سوال پیش می آید که چرا با وجود این همه دستگاه نظارتی بازهم این دست اتفاقات و یا تخلفات شکل می گیرد؟

من اصلا در بحث انتصاب ها و انتخاب ها در مجموعه مدیریت شهری دخالت ندارم و کلیه انتخاب ها ، انتصاب ها و عزل ها را خودشان انجام می دهند .

به یک نکته هم اشاره کنم که عملکرد سرپرست فعلی شهرداری در سازمان فرهنگی و ورزشی خوب و قابل دفاع است و می تواند همین عملکرد خوب ، دلیل انتخاب او به عنوان سرپرست در نظر گرفته شود و برای یک مدت در این سمت قرار بگیرد .اما این که بگوییم چون کسی نبود ، این فرد را انتخاب کرده ایم ، حس خوبی به فرد منتخب دست نمی دهد و حتما در عملکرد او تاثیر منفی خواهد گذاشت .

اگر در بحث انتصاب شهردار ورود پیدا می کردم ، قطعا به روی شایستگی های یک فرد دقیق می شدم و کل جریان انتخاب و نحوه انتخاب شهردار را به صورت شفاف به اطلاع مردم می رساندم . دلیل برکناری یک فرد و دلیل انتخاب فرد جدید را به مردم می گفتم .

** یعنی نحوه انتخاب سرپرست مناسب نبود ؟

به هرحال اگر من جای اعضای شورا بودم فراخوان می دادم و از کاندیداهای این پست دعوت می کردم تا با ارائه برنامه و دفاع از همان برنامه ها ، راه انتخاب هموار تر می شد و کل جریان به صورت شفاف شکل می گرفت .

* * عملکرد آقای رییسی ، ریاست محترم قوه قضائیه را چگونه ارزیابی می کنید؟

برخورد آقای رییسی با مفاسد اقتصادی که به صورت مصداقی است ، خوب آغاز شده است . متاسفانه در اجرای اصل ۴۴ تخلفات گسترده ای صورت گرفته است که اتفاقا محل منازعه و چالش است و تاکنون قدمی از سوی مسوولین قضایی قبلیهم بر داشته نشده است که امیدواریم این دسته از پرونده های قضایی هم از بلاتکلیفی خارج شود . متاسفانه این عدم تعیین تکلیف پرونده های قضایی ، زندگی و معیشت را برای کارگران تنگ کرده است .

** دریافتی شما از مجلس چه رقمی است و آیا مایل به انتشار فیش حقوقی خود هستید ؟

مایلم فیش حقوقی من را منتشر کنید . من مبلغ ۷میلیون به عنوان حقوق و ۱۳میلیون به عنوان هزینه های دفتر در قزوین و تهران دریافت می کنم .

** واقعا شما برای ۷میلیون تومان وارد مجلس شده اید؟ حقوق یک مدیر که چند برابر شما است ؟!

ببینید خیلی از افراد با توجه به همان رقم دریافتی ، کار می کنند و معتقدند که نه باید بیش تر از آن هم کار کنند ولی عده دیگری هم هستند که بدون توجه به میزان حقوق دریافتی شان ، کار می کنند و هدف برای آنان مهم تر از میزان حقوق است . من هم برای حقوق کار نمی کنم و واقعا برای اهدافم کار می کنم .

** اگر در دوره بعدی انتخابات رای نیاورید به قزوین برمیگردید یا در تهران می مانید؟

بستگی دارد اما در مجموع می توانم بگویم که در تهران به کار و فعالیتم ادامه خواهم داد .وظیفه من خدمت رسانی به هموطنانم است و این خدمتگزاری مرز نمی شناسد .

** بعضی ها معتقدند که در صورت عدم راهیابی به مجلس یازدهم به کانادا می روید؟

من کارمند رسمی دولت با ۱۶سال سابقه خدمت هستم وصراحتا اعلام می کنم که برنامه ای برای مهاجرت به کانادا یا هر کشور دیگری را ندارم و اگر هم قصد سفر داشته باشم به نمایندگی ارتباطی پیدا نخواهد کرد . به این نکته هم اشاره ای داشته باشم که اگر قصد عزیمت به خارج را می کردم ، امکان این وجود داشت که حتی قبل از نمایندگی مجلس به خارج از کشورسفر کنم و اقامت بگیرم . اما معتقدم که وظیفه اجتماعی من کار در کشور است و باید به وظیفه اجتماعی ام عمل کنم .

** خانم زرآبادی بحث وزارت تان به کجا رسید؟

یک لیستی تهیه شده بود که در آن لیست نام من و چند نفر از نمایندگان مجلس در کنار نام دیگر خانم ها قرار گرفته بود . این لیست را جهت ارائه به آقای رییس جمهور به آقای جهانگیری ، معاون اول و آقای واعظی ، رییس دفتر رییس جمهور داده اند تا از میان نام های پیشنهادی ، آقای رییس جمهور گزینه اصلی را معرفی کنند اما تا به امروز آقای رییس جمهور به این لیست واکنش مثبتی نشان نداده اند .

** به عنوان رییس مجمع نمایندگان استان ، به همکاران خود در این مجمع چه نمره ای می دهید؟

من نباید نمره بدهم . این مردم هستند که باید نمره بدهند . من نه به آقای محمدی و نه به دو همکار دیگرم هیچ نمره ای نمی دهم . منتها حضور آقای داود محمدی در جلسات مجمع نمایندگان استان بسیار منظم است و من از ایشان تشکر می کنم . آقای محمدی تقریبا در تمامی جلسات مجمع حضور پیدا می کنند و وقت می گذارند .

* * عملکرد نمایندگان مجلس را چگونه ارزیابی می کنید؟

در کل نمایندگان از وظایف اصلی خودشان فاصله گرفته اند و مشغول خیلی کارهاهستند که وظیفه یک نماینده نیست . وظیفه اصلی نماینده قانون گذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین است . انجام این دسته از کارهایی که نمایندگان انجام میدهند اما در ح.زه مسوولیت آنان نمی باشد ،جایگاه آنان را تضعیف می کند . ببینید ما در خیلی جاها قوانین خیلی خوبی هم داریم اما به درستی انجام نمی شود مثل قوانین توسعه ای که به نظرم دلیل این عدم حسن اجرا ، عدم نظارت مستمر نمایندگان است و همین مساله از ارزیابی درست ما را دور می کند .

** موافق برخورد قضایی با نمایندگان متخلف در حوزه خودرو هستید ؟

باید اول پرونده را به طور کامل مطالعه کرد . اگر تخلفی صورت گرفته باشد کاملا موافق برخورد قضایی با همکارانم در مجلس هستم .

** به نظر شما چرا این دست اتفاقات در این گونه مراکزمهم مثل مجلس روی می دهد؟

من بازهم روی شفاف نبودن تاکید دارم و معتقدم عدم شفافیت در بسترها سبب این دست تخلفات می شود . باید گلوگاه هایی را که فساد ایجاد می شود ، مسدود کنیم . ببینید یک نماینده هیچ گاه نمی تواند به تنهایی این دست تخلفات را انجام دهد و فساد را شکل دهد . قطعا همدستانی هم درنهادها و دستگاه های دیگر همیار آنان بوده اند .

همین بحث اختلاس ها را مشاهده کنید . مردم از این همه اختلاس به ستوه آمده اند و از آن ناراضی هستند . همه این اختلاس ها به خاطر عدم شفافیت روی داده است . اگر تمامی امور ما شفاف باشد ، این دست تخلفات بشدت کاهش می یابد . با این اوضاع اگر بخواهیم به طور مصداقی برخورد کنیم اما همچنان بستر اصلاح نشده باشد ، امکان شکل گیری دوباره این تخلفات بسیار زیاد است .

در بحث این نمایندگان هم باید در کنار رسیدگی به تخلفشان ؛ میزان شدت و ضعف مدیران شرکت های خودرو ساز و حتی وزیر صنعت ، مدیران خرد و کلان این وزارت خانه و یا رییس کمیسیون صنایع از سوی دستگاه قضایی مشخص شده و پاسخگو باشند .

** نگاه و نظرتان درباره پرونده ” هفت سنگان ” چیست؟

در بحث هفت سنگان آن چه بطور حتم وجود دارد ، انجام یک سری تخلفات است . من حتی خودم موضوع را پیگیری کرده ام . اما آن چه مهم است دلیل و هنوز پاسخی پیدا نکرده ام ، علت طولانی شدن نتیجه این پرونده است که کش دار شدن این پرونده خسته کننده شده است . در این پرونده آن چه مهم است این است که منافع مردم شهر لطمه و آسیب دیده است و باید دستگاه قضایی به طور جدی ورود کرده و اعلام نتیجه نماید . باز هم تکرار می کنم که روال رسیدگی خیلی کند است .

** شنیده می شد که موافق فیلترینگ شبکه های اجتماعی هستید؟

نه . به هیچ عنوان موافق مسدود سازی و فیلترینگ شبکه های اجتماعی مثل تلگرام یا اینستاگرام نیستم . تمامی این اخبار که با نام من منتشر شده است را تکذیب می کنم .

** اگر مدیرمسوول و صاحب امتیاز یک نشریه مکتوب بودید ، با این همه مشکلات در حوزه چاپ و نشر مثل گرانی سرسام آور کاغذ ، خدمات چاپ و نشر بازهم به حیات نشریه خود ادامه می دادید؟

بله . ادامه می دادم . اگر فضا به سمتی حرکت کند که نویسندگان ما در رسانه ها بتوانند با طیب خاطر مطالب و گزارش های خود را بنویسند و یا مسائل را تجزیه و تحلیل کنند ، بازار رسانه های مکتوب رونق می یابد . البته باید به موضوع کپی رایت هم توجه شود تا هر نشریه یا هر رسانه مجازی نتواند کپی برداری کند .

** خانم مهندس تا حالا از رسانه ای در مراجع قضایی شکایت کرده اید؟

نه. تا به امروز شکایتی در مراجع قضایی نکرده ام و اگر بخواهم خیلی شفاف بگویم اعتقادی به شکایت از رسانه ها ندارم .

** چه موقع از رسانه ها عصبانی می شوید؟

از مطالب کذب و توهین آمیز برخی رسانه ها عصبانی شده ام که متاسفانه در استان قزوین و از سوی رسانه ها هم کم نبوده است اما باز به سمت دستگاه قضایی و یا شکایت نرفته ام .

** به نمونه ای اشاره می کنید ؟

برعکس خبرگزاری فارس در تهران که به راحتی اخبار و گزارش های فعالیت من را در رسانه خودشان کار می کنند و حتی گاهی خبر اصلی آن خبرگزاری می شود اما نمایندگی خبرگزاری فارس در قزوین یکسری مطالبی را در باره من منتشر می کند که غیرواقعی ، کذب ، سخیف و سراسر توهین آمیز است . البته به این موضوع هم اعتقاد دارم که این نوع نگرش ها و نگاه ها از سوی یک رسانه ، تنها جایگاه خودشان را در نزد مردم کاهش می دهد . مردم به عنوان داور ، به راحتی خوب و بد را تشخیص می دهند .

** به عنوان آخرین سوال ؛ آیا قزوین و مردم قزوین افسرده اند؟

آمار ها این را می گویند ولی آن چه نباید از نظر دور بماند و نیازمند واکاوی بیش تر است ؛ چرایی این نتیجه و آمار است . واقعیت این است که مردم قزوین به اندازه کافی مراکز رفاهی و تفریحی ندارد . قزوین به اندازه لازم سالن نمایش ندارد و حتی شهرستان های استان مثل آبیک و البرز یک سالن سینما هم ندارند . باید به فکر تامین مراکز رفاهی و تفریحی باشیم و در کنار توجه به این مساله از هنرمندان بومی که آثار پخته و غنی هم دارند ، در مناسبت های مختلف استفاده کنیم . تامین فضاهای تفریحی ، شاد و سرگرم کننده ما را از افسردگی دور می کند .

** کمبود وقت و زمان سوال های زیادی را بدون پاسخ گذاشت . از این که این فرصت فراهم شد ، سپاسگزاریم و امیدواریم در یک نوبت دیگر و با فاصله کم ، شنونده پاسخ سوال هایمان باشیم .