بی دقتی در انتخابات مدیران پارک‌های علم و فناوری به مهاجرت نخبگان منجر شده است

سیده حمیده زرآبادی سخنگوی فراکسیون زیست بوم نوآوری و فناوری مجلس گفت:مسئولان مربوطه سوء‌مدیریت در پارک‌های علم و فناوری را امری طبیعی می‌دانند.

 

 

سیده حمیده زرآبادی   در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه دولت در برنامه ششم توسعه مکلف به حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری شده است، گفت: پارک‌های علم و فناوری نقش کلیدی در جذب افراد نخبه و توانمندسازی آنها و تقویت اقتصاد دانش بنیان دارد اما متاسفانه در انتخاب مدیران این پارک‌ها بسیار زیاده‌خواهی می‌شود.

سخنگوی فراکسیون زیست بوم نوآوری و فناوری مجلس شورای اسلامی، افزود: متاسفانه افرادی با عملکرد ضعیف در سمت مدیریت پارک ها قرار می‌گیرند که این عملکرد ضعیف منجر به مهاجرت تعدادی زیادی از کارآفرین ها به خارج از کشور شده است.

تعداد مهاجرت نخبگان در حال افزایش است

وی ادامه داد: تعداد این مهاجرت ها در افزایش است و نارضایتی‌هایی شدیدی را نیز ایجاد کرده است این در حالی بوده که وزیر علوم علیرغم تذکرات داده شده نسبت به این موضوع حساسیت لازم را ندارد.

مسئولان مربوطه سوء‌مدیریت در پارک‌های علم و فناوری را امری طبیعی می‌دانند

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسئولان مربوطه سوء‌مدیریت در پارک‌ها را امری طبیعی می‌دانند و این موضوع ضربه‌های زیادی را به نیروی انسانی فعال در این حوزه می‌زند؛ نخبگانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند پیشنهادات بسیار خوبی از سایر کشورها دارند و متاسفانه به دلیل عملکرد ضعیف و نگاه اشتباه و غلط مسئولان این حوزه به پیشنهادات پاسخ مثبت داده می شود./