با ورود پسماند از دیگر استان ها به قزوین تحت هر عنوانی مخالفت می کنم

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار ایرنا گفت: استان قزوین در حوزه ساماندهی پسماند هنوز با مشکلات فراوانی روبرو است و متاسفانه همچنان به صورت رسمی و غیر رسمی پسماندهای سایر استان‌ها به قزوین آورده شده و دفن می‌شود.

سیده حمیده زرآبادی با بیان اینکه با ورود پسماند دیگر استان ها به قزوین در قالب شهرک تخصصی پسماند مخالف هستیم، افزود: بارها از سوی تریبون‌های مختلف اعلام شده که منطقی نیست پسماند سایر استان‌ها به قزوین فرستاده شود و هر استانی باید مدیریت و ساماندهی تخصصی روی پسماندها انجام دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح احداث شهرک تخصصی پسماند در قزوین گفت: بنده نیز موافقم که باید یک کار علمی و متمرکز روی پسماندها صورت گیرد و استان قزوین نیازمند ساماندهی تخصصی در این حوزه است، اما تاکنون اداره کل محیط زیست و شرکت شهرک‌های صنعتی استان در مورد این طرح هیچ صحبتی با بنده نداشته اند.

زرآبادی وجود شهرک تخصصصی پسماند را عامل مهمی در رونق اقتصادی دانست و گفت: به طور حتم اگر به صورت تخصصی روی حوزه پسماند کار کنیم، هم کار اقتصادی کرده‌ایم و هم این موضوع می تواند ظرفیت های فراوان اشتغالزایی به همراه داشته باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دود بی نظمی در حوزه ساماندهی پسماند به چشم مردم می رود، اظهار داشت: سیاست‌های استان باید در راستای حرکت اصولی در حوزه پسماند باشد و در این مسیر از نظرات کارشناسان حوزه آبخوان و منابع آبی زیرزمینی نیز باید استفاده شود.