نبود چشم انداز و بی ثباتی در قوانین چالش جدی صنعت و تولید است

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی:

سیده حمیده زرآبادی عضو کمیسیون صنایع در مجلس شورای اسلامی و ریس مجمع نمایندگان استان عنوان کرد: نگاه جزیره ای در دولت زیاد است. تولید کننده نباید دنبال وام باشد. چرا مشکلات تولید کننده به طور اتومات حل نمی شود.

 

 

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور فعالان اقتصادی و استاندار، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی چهارشنبه شب با حضور رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در استانداری قزوین برگزار شد.

سیده حمیده زرآبادی در این نشست گفت: با همه مشکلات موجود باید اذعان کرد اشتغال با صنعت و کشاورزی محقق شده نه توسط اداره کار و اگر نرخ بیکاری در استان کم شده به دلیل تلاش صنعتگران است.

وی بیان کرد یکی از مشکلات اساسی در تولید و صنعت نبود ثبات در قوانین است در حالی که باید حداقل یک چشم انداز ۵ ساله داشته باشیم.

زرآبادی تصریح کرد: نگاه جزیره ای در دولت زیاد است و مشکلات را بیشتر کرده و هنوز نتوانسته ایم شرایط خوبی را برای دریافت وام تولیدکننده ایجاد کنیم.

وی اظهارداشت: جای تعجب دارد وقتی نامه تسهیلات توسط یک نماینده پیگیری می شود بسرعت به نتیجه می رسد اما چرا خود صنعتگر را تحویل نمی گیریم و در بوروکراسی اداری و بانک ها خسته اش می کنیم.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: همه مدیران باید دغدغه تولید و رفع موانع این مسیر را داشته باشند و مدیران تلاش کنند تا دغدغه تولیدکننده فقط تولید باشد.

وی گفت: در بخش معدن لازم است اختیارات بیشتری به استانها داده شده و با تشکیل شورای معادن روند امور تسهیل شود.

زرآبادی افزود: تهیه نقشه معادن برای استانها لازم است و در کنار آن باید برای مرمت جاده های روستایی مننتهی به معادن هم فکری شود.

وی اظهارداشت: کارخانه کنتور سازی با مشکلات مدیریتی روبروست و کارگران با بحران مواجهند که باید برای خلع ید مدیر فعلی که در زندان است اقدام شود.

زرآبادی تصریح کرد: یک سرمایه گذار برای اداره مجموعه کنتورسازی اعلام آمادگی کرده که می تواند مورد توجه و ارزیابی قرار گیرد.

وی از وزیر صنعت خواست در سفر بعدی وقت بیشتری به استان اختصاص دهد و به شهرستانها نیز سفر کند.

زرآبادی از نبیل رئیس سازمان صمت و خانپور مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان به عنوان مدیرانی دلسوز و کارآمد یاد کرد و گفت: مدیران تامین اجتماعی و امور مالیاتی، دستگاه قضایی و اتاق بازرگانی و خانه صنعت استان هم در حمایت از صنعتگران و تولیدکنندگان همراهی ارزشمندی داشته اند که جای تقدیر دارد.