حقوق ۶۹ میلیونی خواهرزن آذری جهرمی/ پیشرفت شبکه ملی اطلاعات ادعاست/ وزیر پرونده‌سازی امنیتی می‌کند/ ماجرای شنود مکالمه تلفنی خانم نماینده با برادرش/ درآمد ۵۰۰ میلیونی «انتخاب» از «وس»

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی به تشریح چالش‌های روز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پرداخت.سیده جمیده زرآبادی نماینده مجلس شورای اسلامی در نشست خبری گفت: «سجاد بنابی در زمان وقوع تخلف ۲۳ میلیارد تومانی در شرکت ایده‌پرور به‌عنوان عضو هیئت‌مدیره فعال بوده و هم‌زمان دستیار وزیر ارتباطات در امور جوانان و نایب‌رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت و عضو هیئت‌مدیره هم بوده است!»

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، سیده حمیده زرآبادی در نشست خبری عصر امروز در خبرگزاری آنا با موضوع «بررسی چالش‌ها در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات» اظهار کرد:  «با توجه به اینکه نایب‌رئیس کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی هستم، در حوزه فناوری به‌صورت تخصصی تخلفات شرکت‌های خدمات ارزش‌افزوده را رصد می‌کنم».

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه اخیراً فیلمی در رسانه‌ای منتشر شده بود که بیشتر رپورتاژ سنگینی برای آقای آذری جهرمی بود، گفت: «شرکت‌های خدمات ارزش‌افزوده یک سری خدماتی را که خارج از استانداردهای اپراتورهاست، ارائه می‌کنند و یک سری محتوای منحصربه‌فرد برای کاربران ایجاد می‌کنند؛ این موضوع قبل از اینکه سودی برای شرکت‌ها داشته باشد، ارزش‌افزوده و درآمد خوبی برای اپراتورها دارد».

مبارزه با تخلف در موضوع ارزش‌افزوده از ادعای آذری جهرمی تا عمل کمیسیون صنایع

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس قوانین رگولاتوری که سازمان تنظیم مقررات مصوب می‌کند، ۶۰ درصد این پول سهم شرکت‌های تولید محتوا می‌شود، ۳۰ درصد آن به اپراتورها می‌رسد و ۱۰ درصد آن به تجمیع‌کنندگان محتوا، تعلق می‌گیرد، گفت: «آذری جهرمی در یک ادعای عجیب عنوان کرده بود که مخالف تخلف در ارزش‌افزوده هستم؛ اینجا در میان شما خبرنگاران می‌گویم  نهادی که با تخلفات ارزش‌افزوده برای نخستین بار مقابله کرد، کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی بود نه وزارت ارتباطات».

وی  تصریح کرد: از دی‌ماه ۹۶ تا خرداد ۹۷، هفت شرکت متخلف در این زمینه وجود داشتند که با هماهنگی اپراتورها عضوگیری اجباری می‌کردند. ما در کمیسیون صنایع مجلس این‌ها را از روی گزارش‌های شکات افزایش هزینه قبض موبایل‌ها شناسایی کردیم و پرونده این هفت شرکت موردبررسی قرار گرفت که مشخص شد مبلغ ۳۵ میلیارد تومان کلاه‌برداری صورت گرفته است.

عضوگیری اجباری شرکت‌های ارزش افزوده با چراغ سبز اپراتورها

رئیس کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی در توضیح کلاه‌برداری‌ها در این حوزه خاطرنشان کرد: در موضوع عضوگیری اجباری اشکال از اپراتورهاست. جالب اینجاست که تمام قراردادهای ۶ شرکت از این هفت شرکت باطل و سرویس‌های آنان قطع شد و مدیران مربوطه احضار و بازجویی شدند و توانستیم مبالغ را برگردانیم و مجوزهایشان را هم باطل کنیم و پرونده آن‌ها نیز به قوه قضائیه رفت.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: شرکتی به نام ایده‌پرور هوشمند که معروف به شرکت فیبز بود، دارای تخلف ۲۳ میلیارد تومانی بود که سجاد بنابی رئیس هیئت‌مدیره نمایندگی هسین قشم در زمان وقوع تخلف در شرکت فیتس حضور داشته است.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: شرکتی به نام ایده‌پرور هوشمند معروف به شرکت فیبز بود که از ۳۵ میلیارد تومان تخلف کشف‌شده در موضوع ارزش‌افزوده ۲۳ میلیارد تومان سهم این شرکت بود! و سجاد بنابی رئیس هیئت‌مدیره نمایندگی هسین قشم در زمان وقوع تخلف در شرکت فیبز به‌عنوان عضو هیئت‌مدیره حضور داشته است.

نشست خبری سیده حمیده زرآبادی در خبرگزاری آنا

دستیار وزیر ارتباطات در زمان تخلف ۲۳ میلیارد تومانی شرکت فیبز رسماً در این شرکت فعال بود!

وی افزود: سجاد بنابی در زمان وقوع تخلف ۲۳ میلیارد تومانی در  شرکت ایده‌پرور به‌عنوان عضو هیئت‌مدیره فعال بوده و هم‌زمان دستیار وزیر ارتباطات در امور جوانان و نایب‌رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت و عضو هیئت‌مدیره هم بوده است.

رئیس کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرکت ایده‌پرور هوشمند با تخلف ۲۳ میلیارد تومانی، پس از شناسایی فقط پول‌ها را بازگردانده و به کارش ادامه می‌دهد، تصریح کرد: وی فقط مشترکان اجباری را خارج کرد و پول‌ها را بازگرداند و اتفاق دیگری برایش نیفتاد.

زرآبادی در خصوص شرکت‌های خدمات ارزش‌افزوده بیان کرد: ارتباطاتی که در این حوزه وجود دارد باعث می‌شود به این موضوع برسیم که آیا اصولاً مبارزه با متخلف در دستور کار است یا خیر!

وی با اشاره به هلدینگی به نام عطار گفت: در این شرکت‌های خدمات ارزش‌افزوده موضوع تخلفات  آقایان ابوذر مهرمنش و بنابی مطرح است، آقای مهرمنش همچنین مدیرکل اداره ارزش‌افزوده اپراتور همراه اول است و خود نیز شرکت خدمات ارزش‌افزوده دارد!

حضور شرکت‌های زیرمجموعه سایت انتخاب در گزارش تخلفات «وس»!

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از آقای جهرمی می‌خواهم در مورد شرکت‌های ارزش‌افزوده زیرمجموعه سایت انتخاب توضیح دهند. گزارشی به دستم رسیده که این شرکت‌ها برای مهرماه مبلغ ۵۳۴ میلیون درآمد داشته‌اند حال از وزیر ارتباطات می‌خواهم یا  این گزارش‌ها را رد کنند و یا به آن پاسخ دهند.

وی گفت: موضوع این است که آیا می‌خواهیم با تخلف در یک صنعت مقابله کنیم یا اینکه  می‌خواهیم آن صنعت نباشد؟ مسئله این است که «وس» –صنعت خدمات ارزش‌افزوده- یک صنعت است و ما باید با متخلف در این زمینه برخورد کنیم نه با صنعت «وس».

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: توئیتر وزیر محترم و دوستانشان در این زمینه خیلی فعال بود اما به این موضوع تخلفات اشاره‌ای نداشتند و پاسخی هم ندادند چون معتقدم پاسخی وجود ندارد که داده شود. ما قرار نیست واقعیت را مخفی کنیم!

وی با انتقاد از اینکه برخی‌ عنوان می‌کنند که چرا در خصوص تخلف اپراتورها از وزارت ارتباطات و شخص وزیر سؤال می‌کنم، عنوان کرد: آیا حق ندارم به‌عنوان نایب‌رئیس کمیته ارتباطات مجلس از وزیر ارتباطات سؤال داشته باشم؟ 

نشست خبری سیده حمیده زرآبادی در خبرگزاری آنا

تنها در دو روز دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر قربانی عضوگیری اجباری شدند!

نایب‌رئیس کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معمولاً نشست‌های خبری را زمانی برگزار می‌کنند که اهمیت موضوع بالا است، بیان کرد: فقط طی مدت دو روز دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر درگیر اپراتورها شدند یعنی قربانی عضوگیری اجباری شدند. حال ممکن است امروز افراد بیشتری نیز درگیر آن باشند. من نمی‌توانم از مطالبات افراد به‌راحتی عبور کنم و اگر تخلفی صورت گرفته است، باید به‌عنوان نماینده مردم ورود کنم.

وی گفت: من به‌عنوان یک شهروند و نه نماینده مجلس، این درخواست را مطرح می‌کنم: « آقای وزیر به‌صورت شفاف اعلام کند که برای این ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر که از پیامک اپراتورهای وزارت اطلاعات ضرر و زیان مالی دیده‌اند، چه راهکاری اندیشیده است؟»

وی افزود:  آقای آذری جهرمی ما را راهنمایی کند که آیا تعرفه مشکل داشته یا اپراتور در این زمینه مقصر بوده است؟ کجای کار مشکل دارد؟ و وزیر ارتباطات باید ما را راهنمایی کند کجا باید شکایت‌مان را اعلام کنیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: بیاییم با مردم شفاف باشیم. من  مباحثی را که اینجا مطرح کردم، قبلاً با وزیر نیز در میان گذاشته‌ام و درصورتی‌که پاسخ می‌داد، بنده اکنون اینجا حضور نداشتم تا مردم در جریان موضوعات قرار بگیرند.

چرا مدعی‌العموم وارد مسئله نمی‌شود؟!

نایب‌رئیس کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی در واکنش به سؤال خبرنگار دیگری که چرا مدعی‌العموم وارد موضوع تخلف اپراتورها نمی‌شود، چراکه ممکن است پیرمردها و پیرزن‌هایی در دورافتاده‌ترین روستاها باشند که با ارسال پیامکی از پول آن‌ها کسر شده باشد، تصریح کرد: بنده هم با حرف شما موافقم.

وی تبیین کرد: ببینید مدعی‌العموم می‌تواند ورود پیدا کند؛ اما باید اعلام کنید که چه جرمی اتفاق افتاده است و چه تخلفی صورت گرفته است؟ و این دشوار است.

نایب‌رئیس کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی در واکنش به سؤال خبرنگاری که عنوان کرد یک فرد عادی به خاطر ۵ هزار تومان هیچ‌وقت از یک اپراتور شکایت نمی‌کند؟ گفت: افرادی هستند که ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان در ماه هزینه روی دست آن‌ها مانده است.

زرآبادی تشریح کرد: مدعی‌العموم نمی‌تواند به‌صورت ریزبه‌ریز وارد شده و به دورافتاده‌ترین روستاها وارد شود و تخلفات اپراتورها را بین مردمی که شکایت دارند جستجو کند. 

وی تبیین کرد: بنابراین مدعی‌العموم نمی‌تواند در این قضیه خیلی ورود کند. بنده می‌گویم بیایید کمک کنیم و با هم به آقای آذری جهرمی کمک کنیم؛ اما قبلاً ایشان باید اعلام کند که ما شکایت‌مان را کجا ببریم؟ در مورد شرکت فیبز، آقای مهرمنش، آقای بنابی و شرکت‌های زیرمجموعه سایت انتخاب نظر خودشان را اعلام کنند. 

نایب‌رئیس کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنده به‌عنوان نماینده مجلس می‌خواهم این موضوع را پیگیری کنم؛ اما وقتی از وزیر ارتباطات خواستم اعلام کنند تخلفات را کجا پیگیری کنم، چیزی به من نگفتند! هر کسی در هر زمینه‌ای از تخلف حمایت کند باید با شدیدترین برخورد مواجه شود.

زرآبادی خاطرنشان کرد: مدام اعلام می‌کنند که ارزش‌افزوده شده ۵۰۰ هزار تومان اسم شرکت هم که برای شما مبرهن است و شما که اطلاعات‌تان به‌روز است و هیچ سندی نمی‌توانید به این شفافیت پیدا کنید. پس چرا تعرفه‌های خود را شفاف نمی‌کنید تا مشخص شود جه میزان تخلف شده؟

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری که منظور شما از مشخص کردن تعرفه‌ها چیست؟ گفت: تعرفه یعنی اینکه برای من مبلغ ۵۰۰ هزار تومان بدهی آمده با اسم یک شرکت، به‌عنوان‌مثال شرکت X مصوب شده بود ۲۰ تومان در ازای هر پیام از من کسر شود اما به‌جای آن شرکت مربوطه ۳۰ تومان از من  کسر کرده است. این با مشخص شدن تعرفه‌ها معلوم می‌شود.

نایب‌رئیس کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این مصداق بارز تخلف است، اضافه کرد: از وزیر ارتباطات سؤال دارم که بنده را راهنمایی کند که من مابه‌التفاوت این مبلغ را از کجا دریافت کنم؟ تخلف دوم. بنده را به عضویت اجباری در پیامک‌های تبلیغی درآورده است، بدون اینکه نظرخواهی از من صورت گرفته باشد. مثل همان هفت شرکتی که پیش‌ازاین عنوان کردم.

نشست خبری سیده حمیده زرآبادی در خبرگزاری آنا

هژمونی رسانه‌ای وزیر ارتباطات!

نایب‌رئیس کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی افزود: آقای وزیر نیاز به من و امثال من ندارد و آن‌قدر رسانه دارد که تا کورترین نقطه کشور هم حرف کسی را نشوند، ولی حرف ایشان را خواهند شنید. حرف بنده را آن‌طور می‌شنوند که ایشان دوست دارند. 

زرآبادی اضافه کرد: بنده اعلام می‌کنم که می‌خواهم با تخلف شرکت «وس» مقابله کنم. آقای وزیر می‌گوید که صحبت عجیب یک نماینده در حمایت از تخلف! اینکه بخواهی جو روانی ایجاد کنی منطقی نیست. بنده امروز آقای آذری جهرمی را دعوت کردم تا در نشست خبری حضور یابد اما به این نشست نیامد.

وی ادامه داد: یک سال پیش که این بحث‌ها وجود خارجی نداشت، از صداوسیما دعوت کردند تا در نشستی درباره موضوع اپراتور حضور پیدا کنم و عملکرد اپراتورها را موردبررسی قرار دهم. روزی که قرار بود به صداوسیما بروم، تهیه‌کننده برنامه به من زنگ زد و گفت که از وزارت ارتباطات اعلام کردند یا نماینده مجلس را عوض کنید یا ما با این خانم حرفی نداریم!

زرآبادی ادامه داد:  آگاهی‌بخشی وظیفه نمایندگان مردم در مجلس است و بنده و سایر همکارانم در خانه ملت موظف هستیم این آگاهی را به مردم منتقل کنیم و وظیفه خودم می‌دانم که این موضوعات را پیگیری کنم و این حق جامعه هدف است که به من می‌گوید چه موضوعی را به‌عنوان مهم‌ترین موضوع در بالاترین نقطه هدف قرار دهم.

وی اضافه کرد: وزیر ارتباطات روی خدمات ارزش‌افزوده شرکت‌های هواداری فوتبال در زمان برگزاری جام جهانی صحبتی را مطرح کردند بدون آن‌که پیگیری لازم را انجام دهند. در زمان برگزاری مسابقات جام جهانی چه تعداد پیامک برای مردم ارسال شد؟ مردم چقدر هزینه پیامک را از جیبشان دادند؟ خب این را محاسبه کنند و میانگین بگیرند آن‌وقت متوجه خواهید شد که با چه مبالغ هنگفتی مواجهیم که همه این‌ها از جیب مردم هزینه شده است.  

وی اضافه کرد: شرکت‌های خدمات ارزش‌افزوده یک محتوای منحصربه‌فرد تولید می‌کردند که شاید در آن زمان ضرورت چندانی نداشت اما اکنون جامعه به خدمات این شبکه‌ها نیاز دارد، درنتیجه شما نمی‌توانید یک نتیجه‌گیری کلی در این زمینه داشته باشید.

نشست خبری سیده حمیده زرآبادی در خبرگزاری آنا

شنود مکالمات برخی از نمایندگان مجلس!

نایب‌رئیس کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی در مورد مطالب منتشرشده از سوی زهیر موسوی   یکی از نزدیکان  وزیر  ارتباطات خاطرنشان کرد: این اتفاق جالبی بود من صحبت‌هایی را به‌صورت تلفنی با برادرم داشتم و کس دیگری هم از آن اطلاع نداشت، اما موضوع صحبت‌های من و برادرم با یک توئیت با نام مشخص منتشر شد و من نمی‌دانم اطلاعاتی که فقط میان من و برادرم بوده را چه کسی به آنان داده است و این را پیگیری می‌کنم.

وی افزود: به‌عنوان یک نماینده وقتی نطق منتشرشده خودم را دیدم احساس ناامنی کردم و نمی‌خواهم این احساس ناامنی در جامعه به وجود بیاید.

نقش ثنا اسدیان از اقوام آذری جهرمی در انعقاد قراردادهای کلان بین رایتل و بیمه ما!

وی در خصوص انتصابات فامیلی برخی از مسئولان اظهار داشت: بسیاری از انتصابات فامیلی در بخش خصوصی رخ می‌دهد. این در حالی است که مردم به کارهای دولتی دسترسی ندارند و بخش خصوصی نیز به دلیل وجود برخی از رانت‌ها از دسترس مردم خارج می‌شود و به همین دلیل مردم عادی نمی‌توانند شغل مناسبی پیدا کنند.

زرآبادی به بحث انتصاب اقوام مسئولان وزارت ارتباطات اشاره کرده و افزود:  چندی پیش یک سؤال را مطرح کردم اما آقای جهرمی هیچ پاسخی برای آن ارائه ندادند سؤال من انتصاب یکی از اقوام نزدیک ایشان در بخش بیمه بود که نقش خانم ثنا اسدیان در انعقاد قراردادهای سنگین بیمه‌ای رایتل با بیمه ما وابسته به  بانک ملت چیست؟

این نماینده اصلاح‌طلب در ادامه خاطرنشان کرد: در متن این نامه که خطاب به وزیر ارتباطات است  آمده است: «توجه به انعقاد قراردادهای کلان بیمه‌ای توسط خانم ثنا اسدیان با نمایندگی کد ۲۳ ۲۳ بیمه ما وابسته به بانک ملت با شرکت رایتل و شرکت‌های حوزه ارتباطات پاسخ به چند سؤال  ضروری است. آیا خانم ثنا اسدیان با شما نسبت فامیلی دارند؟ و در صورت  مثبت بودن پاسخ این سؤال نسبت دقیق را اعلام کنید.»

زرآبادی تصریح کرد: هیچ پاسخی از جانب این وزارتخانه دریافت نشد؛ علت آن هم  مشخص است؛ زیرا وزیر هیچ پاسخی برای آن ندارد که اگر داشت در کسری از ثانیه این مسئله توئیت می‌شد!

زرآبادی با اشاره به اینکه نماینده اصلاح‌طلبان است و موفقیت دولت برایش اهمیت دارد، اضافه کرد:  نمی‌توان در برابر تضییع حقوق مردم سکوت کرد و تا زمانی که این موضوع اصلاح نشود آن را پیگیری می‌کنم؛ زیرا این موضوع حق مردم است.

نشست خبری سیده حمیده زرآبادی در خبرگزاری آنا

حقوق ۶۹ میلیون تومانی خواهرزن آذری جهرمی!

وی با اشاره به اینکه ثنا اسدیان خواهرخانم وزیر ارتباطات بیان کرد: وی در طول  سه سال ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان کارمزد داشته است که به‌طور متوسط ماهی ۶۹ میلیون تومان می‌شود و کارمزد این شخص در برخی از ماه‌ها تا ۱۳۷ میلیون تومان هم رسیده است!

وی با تأکید بر اینکه باید در برابر تخلف ایستاد خاطرنشان کرد: اگر کسی در سایر موارد مستنداتی ارائه کند، حاضر به پیگیری  موضوع هستیم.

وی افزود: رایتل بحث‌های تخصصی و قراردادی زیادی دارد و در حال پیگیری آن‌ها هستم. مکاتبات در این خصوص انجام شده و در حال بررسی است. پس از بررسی اقدامات بعدی را انجام می‌دهم و در صورت نیاز به مردم نیز اطلاع‌رسانی می‌کنم.

پیشرفت شبکه ملی اطلاعات ادعاست و مجلس درخواست پی‌گیری قضائی داده!

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در خصوص ادعای آذری جهرمی مبنی بر اجرای ۸۰ درصدی شبکه ملی اطلاعات و نظر متفاوت برخی  از کارشناسان دراین‌باره بیان کرد: یکی از مشکلات این است که دستگاه‌های متولی هیچ نظری نمی‌دهند؛ اما دستگاه مجری اعلام می‌کند  که کار را به‌صورت ۱۰۰ درصدی انجام داده است. آذری جهرمی چندین بار در کمیسیون صنایع درباره عملکرد شبکه ملی اطلاعات  گزارش دادند و مدعی شدند که در این طرح در برخی از مناطق ۸۰ درصد و در برخی مناطق دیگر ۱۰۰ درصد تکمیل شده است.

وی افزود: بااین‌حال این گزارش مختص وزارت ارتباطات بود و هیچ تأییدیه‌ای نداشت. کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی درخواست ماده ۲۳۴ داد. این ماده ابزاری برای نمایندگان است که به آن‌ها اجازه می‌دهد اگر وزیر خلاف قانون عمل کرد، موضوع را به قوه قضاییه ارجاع بدهند تا بدون نوبت در آنجا بررسی شود.

زرآبادی اظهار کرد: ماده ۶۷ و ۶۸ برنامه ششم توسعه در خصوص دولت الکترونیک است. بر اساس گزارش‌های وزارت اطلاعات و ارتباطات فازهای دولت الکترونیک نیز بر اساس برنامه پیش می‌رود. جالب این است که گزارش‌های معاونت نظارت مجلس، سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه‌وبودجه در خصوص دولت الکترونیک با گزارش وزارت اطلاعات و ارتباطات مغایر بود.

وی در مورد گزارش پیشرفت ۸۰ درصدی شبکه ملی اطلاعات افزود: شورای عالی فضای مجازی باید گزارش این وزارت را تأیید کند. اگر گزارش وزارت اطلاعات و ارتباطات تأیید شود، مردم باید اعتراض کنند که چرا با تکمیل ۸۰ تا ۱۰۰ درصدی هنوز دولت الکترونیک شروع به کار نکرده است.

زرآبادی افزود: یک نماینده نباید تنها توئیت کند. در این صورت فرق یک نماینده با یک فرد عادی چیست؟ توئیت زدن باید برای اطلاع‌رسانی به مردم باشد. نماینده ابزارهای در اختیار دارد مانند مکاتبه، تشکیل جلسه، تحقیق و تفحص، درخواست ماده ۲۳۴ بدهد، استیضاح کند. از این ابزارها استفاده می‌کنم و زمانی قانع می‌شوم که به نتیجه برسم.

نشست خبری سیده حمیده زرآبادی در خبرگزاری آنا

آذری جهرمی پرونده‌سازی امنیتی می‌کند!

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد:  بااین‌حال آذری جهرمی در پاسخ به پرسش‌ها حرفه‌ای برخورد نمی‌کند. حدود یک سال و نیم پیش سؤالی در خصوص رصد اطلاعات هاتگرام و تلگرام طلایی از وزیر اطلاعات و ارتباطات پرسیدم که طی مکاتبات وی با شورای نگهبان  به من اعلام شد این سؤال امنیتی است. 

وی افزود: به شورای نگهبان مراجعه کردم و تنها یک سؤال از آن‌ها پرسیدم که اگر این سؤال امنیتی است چه ارتباطاتی با شورای نگهبان دارد. درصورتی‌که هیچ ارتباطی به شورای نگهبان ندارد. این روش پرونده‌سازی و غیرحرفه‌ای است. وزیر اطلاعات و ارتباطات مکاتبه‌ای با من مبنی بر امنیتی بودن سؤال نکرده اما به شورای نگهبان و شورای عالی امنیت ملی نامه می‌زند که سؤال این خانم امنیتی است.

به‌راحتی می‌توان رسانه‌های حامی وزارت ارتباطات را شناسایی کرد

زرآبادی با بیان اینکه من تا هفتم خرداد ۹۹ نماینده مردم هستم و در عمل به وظیفه با کسی خصومتی ندارم، اظهار کرد: اکنون شرایطی فراهم است که همه مردم می‌توانند فهرست رسانه‌های حامی وزارت ارتباطات را متوجه شوند! چون همه این رسانه‌های مرتبط با وزارت ارتباطات در یک زمان واحد خبرهای این وزارتخانه را منتشر می‌کنند و خبرهایی هم که برای آن‌ها پول داده می‌شود و سفارشی مشخص است؛ چراکه این اخبار بدون ذکر منبع منتشر می‌شوند.

نشست خبری سیده حمیده زرآبادی در خبرگزاری آنا

توئیتی ۵۰۰ هزار تومان!

وی اضافه کرد: اطلاعات مستند داریم که در بعضی موضوعات قیمت این توئیت‌ها از ۵۰۰ هزار تومان شروع می‌شود. وزارت ارتباطات توئیتی ۵۰۰ هزار تومان برای انتشار مطالب به افراد خاص پرداخت می‌کند.

همسر هادی آذری جهرمی کیست؟

وی با اشاره به اینکه وقتی صحبت از انتصابات فامیلی توسط آذری جهرمی صحبت می‌کنیم به معنای انتصاب در بخش‌های دولتی نیست، خاطرنشان کرد: اکنون روال این نیست که اقوام و آشنایان را در بخش‌های دولتی به کار بگیرند. بلکه در بخش‌های خصوصی به این دوستان و اقوام رانت اطلاعاتی می‌دهند.

نایب‌رئیس کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی به نام فاطمه صحرائیان اشاره و بیان کرد: اسنادی دارم که تعدادی از نمایندگی‌های ایرانسل و رایتل در جهرم به نام خانم فاطمه صحرائیان است که نام همسرش هم هادی آذری جهرمی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اسناد گوناگونی در این زمینه دارم که انتشار آن را به صلاح نمی‌دانم، تأکید کرد: من فقط به‌عنوان نماینده مردم از آقای آذری جهرمی سؤال پرسیدم و ایشان پاسخی ندادند. اگر ایشان به سؤال‌هایی که در این گزارش‌ها مطرح است پاسخ ندهند، مستندات را منتشر می‌کنم.

نشست خبری سیده حمیده زرآبادی در خبرگزاری آنا

شعار آذری جهرمی اشتباه است!

زرآبادی با بیان اینکه شعار آقای جهرمی پایان «وس» است یعنی هرچه شرکت خدمات ارزش‌افزوده است باید تعطیل شود، گفت: وزیر ارتباطات چرا نام شرکت‌های متخلف در زمینه خدمات ارزش‌افزوده را به مجلس معرفی نمی‌کند؟ آقای جهرمی چرا در مورد شرکت فیتس توضیحی نمی‌دهد که بیشترین تخلف را داشته و مشاور جوانان آقای جهرمی هم مسئول آن بوده است؟

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم هر قدمی که برمی‌دارم رضای خدا را در نظر بگیریم و فارغ از جریان‌های فکری اولویتمان منافع کشور و آرامش مردم باشد. من با کسی مقابله نمی‌کنم مگر آنکه به دلیل وظایفم مجبور باشم.