کمبود دارو و اقلام‌بهداشتی در قزوین/ استان در وضعیت بحرانی/ شهروندان قزوینی 10 روز در قرنطینه خانگی باشند

در حالی که استان قزوین با کمبود دارو و اقلام بهداشتی جهت درمان بیماران مبتلا به کرونا مواجه است؛ خیابان‌ها و معابر عمومی شهر با تجمع و ازدحام تردد مردم قزوین همراه است که این امر جدی نگرفتن این بیماری از سوی شهروندان را نشان می دهد. گزارشگر ایلنا امروز به همراه نماینده مردم قزوین، فرماندار و سرپرست دانشگاه علوم پزشکی از روند ارائه خدمات درمانی در بیمارستان بوعلی قزوین بازدید کردند.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین، البرز، آبیک در مجلس شورای اسلامی در این بازدید گفت: پیگیر کمبودهای درمانی و بهداشتی استان قزوین هستیم تا این موارد را رفع کنیم. استان قزوین به دلیل همجواری با استان‌های تهران، قم و گیلان وضعیت بحرانی دارد و امکان آلودگی بیشتر استان به این ویروس زیاد است که به مردم توصیه می کنیم بیشتر مراقب خود باشند و این بیماری را جدی بگیرند؛ شلوغی خیابان ها و تجمعات نشان می دهد مردم نسبت به این بیماری بی توجه هستند.

یکی از مسئولان بیمارستان بوعلی اظهار کرد: متاسفانه آمار بیماران سرپایی ذکر نشده است و در حوزه درمان با کمبود امکانات و مواد بهداشتی مواجه هستیم؛ به طوری که حتی پرسنل بیمارستان به اندازه کافی ماسک ندارند و استان قزوین سهم کمی از محموله های بهداشتی داشته است و از مردم خواهشمندیم فقط در صورت علامتی چون تنگی نفس به بیمارستان مراجعه کنند.

پیمان نامدار سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین هم در این بازدید گفت: انتظار می رود پیک این بیماری را در دو هفته آینده در استان شاهد باشیم و به شهروندان توصیه می کنیم یک هفته تا 10 روز خود را قرنطینه خانگی کنند و جز موارد ضروری از خانه خارج نشوند و خرید شب عید را به زمان دیگری موکول کنند.