توانمندسازی بانوان باید در تمامی حوزه ها محقق گردد

تصویر
سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک:

سیده حمیده زرآبادی نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایجاد بستری برای توانمدسازی بانوان در تمام حوزه ها افزود: شیب قوانین در جامعه ما به سمت آقایان است و این وضعیت مطلوبی نیست مانیاز به همت بالایی داریم اما نا امید نیستیم .

سیده حمیده زرآبادی در جلسه هم اندیشی بانوان فرهیخته استان قزوین که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: کاهش ساعت کاری بانوان، نیمه وقت بودن و موارد از این دست برای رای آوردن در مجلس راه دشورای دارند، چرا که از نظر برخی مخالفین این قوانین تبعیض به همراه دارد و همه باید با شرایط حاکم برجامعه وارد بازار کار شوند.
 
رکنان خانم خواهد شد چرا که بهره مندی از مرخصی ها و مزایای ویژه بانوان بخشی از بهروری آنان را به عنوان یک نیروی انسانی کم خواهد کرد؛ که باید با تصویب قوانین و نظارت بر چگونگی اجرای آن این قبیل رفتارها و نگاه ها را مرتفع ساخت.

دبیر کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید به این که مهم ترین موضوع درحوزه بانوان، مسله توانمند سازی زنان است، افزود: یکی از مهم ترین  محورها در تصویب برنامه های حمایتی در حوزه بانوان توجه به امر مهم و حایز اهمیت توانمندسازی بانوان به شمار می آید. بسیاری از طرح ها و قوانین در حوزه زنان که برای حمایت از آنها ایجاد شده، آنچنان  کمکی به توانمند سازی بانوان در کشور نداشته است، این در حالی است که ما به دنبال توانمند سازی بانوان در همه حوزه ها هستیم.

عضو شورای بین المجالس با اشاره به وضعیت ازدواج در استان گفت: راه اندازی کلینیک تخصصی زنان و مرکز مشاوره قبل، حین و بعد از ازدواج از  طرح های حوزه بانوان در استان قزوین است که امیدواریم با همکاری مسئولین اعتبارات لازم به این طرح های اختصاص پیدا کند.

زرآبادی با اشاره به بررسی پیوست برنامه ششم در مجلس که راهکار های را ارائه می دهد گفت : یکی از مشکلات فراکسیون زنان در مجلس که  هفته ها وقت برای آن صرف شد مخالفت برخی از نمایندگان با کلمه "عدالت جنسیتی " بود.