نشست تخصصی با ولی اله سیف رییس کل بانک مرکزی

تصویر
سیده حمیده زرآبادی نماینده قزوین، البرز و آبیک

 نشست تخصصی سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک، فریدون همتی استاندار قزوین و برخی از مسوولان و مدیران استان با حضور ولی اله سیف رییس کل بانک مرکزی پیرامون موضوعات و درخواست های چون کمک به اشتغالزایی و ایجاد فرصت های شغلی، رونق بنگاه های اقتصادی به خصوص در بخش های کشاورزی و صنعتی با توجه به ظرفیت های استان و افزایش توان صادرات محصولات کشاورزی و صنعتی مطرح اقتصادی و نیازهای استان در بانک مرکزی برگزار شد.

معرفی 1062 طرح به بانک ها در استان قزوین

 ارایه تهسیلات و خدمات از سوی شبکه بانکی به واحدهای کوچک و متوسط

مرتفع ساختن مشکل آب استان در اولویت قرار دارد

نشست تخصصی بررسی مسایل اقتصادی و پروژه های اقتصاد مقاومتی استان قزوین با حضور ولی اله سیف رییس کل بانک مرکزی، سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک، فریدون همتی استاندار قزوین، مسوولان استانی و برخی مدیران عامل و اعضای هییت مدیره بانک ها در بانک مرکزی برگزار شد.

 سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک با اشاره به ظرفیت ها و فرصت های بالای سرمایه گذاری در استان قزوین، افزود: استان قزوین از فضای لازم و بستر مناسب برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف بهرمند است؛ بی شک پتانسیل بالای استان و سابقه طولانی آن در حوزه کشاورزی، صنعت و نیز گردشگری با برنامه ریزی تخصصی و نگاه کارشناسی شده و همچنین اجرای برنامه های منظم و مدون می تواند این پتاسیل و توانایی بالفعل را بالقوه سازد و رکود در بخش صنعت و مشکل اشتغال را با بهره مندی از داشته های خود و نگاه به درون حل کند و در این میان شبکه های بانکی و حمایت دولت نقشی کلیدی و حایز اهمیت دارد.

 زرآبادی عضو شورای اجرایی مجلس ایران در اتحادیه بین‌المجالس جهانی و دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به این مهم که تسهیلات و خدمات ارائه شده از سوی شبکه بانکی به واحدهای کوچک و متوسط موجب رونق تولید و اقتصاد خواهد شد، گفت: با توجه به سفر هییت دولت و رییس جمهور به استان قزوین، حل مشکل آب شرب این منطقه اقدامی مسرت بخش برای مردم استان قزوین خواهد بود، رخدادی که اجرای آن در گرو تعامل و همکاری بیش از پیش مسوولان و مدیران است، مطالبه به حق مردم که پیگیر تحقق آن هستم.

فریدون همتی استاندار قزوین در این جلسه با اشاره به اینکه در حال حاضر گردش مالی بسیاری از شرکت های بزرگ استان قزوین در خارج از این استان و در تهران اتفاق می افتد، افزود: از این بابت استان قزوین به پایتخت وابسته است. باید تلاش شود جریان فعالیت های مهم و تأثیرگذار در اقتصاد استانی از تهران به استان قزوین حرکت کند بر این اساس انتظار می رود قزوین بیش از پیش در دایره تسهلات دهی و گردش مالی قرار گیرد.

استاندار قزوین در ادامه گفت: در حال حاضر تعداد 2131 طرح در سامانه بهین یاب ثبت شده است که از این میان 1062 طرح به بانک ها معرفی شده‌اند. علاوه براین تاکنون مبلغ 118 میلیارد تومان تسهیلات از طریق ثبت در سامانه بهین یاب و مبلغ 144 میلیارد تومان از طریق مراجعه مستقیم به بانک ها، به بنگاه های تولیدی اعطا شده است.