تقویت هنرستان ها به اقتصاد پویا و تولید با کیفیت کمک می کند

تصویر
سیده حمیده زرآبادی

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش را بهترین بستر برای کمک به اقتصاد پویا و تولید با کیفیت کالاهای داخلی در کشور دانست.

به گزارش ایرنا، سیده حمیده زرآبادی در مراسم آغاز سال تحصیلی مدارس در ناحیه 2 قزوین که به صورت نمادین در هنرستان کاردانش شهید عظیمیان برگزار شد، افزود: هنرستان ها با وجود جایگاه بالایی که در تقویت صنعت و اقتصاد کشور دارند هنوز در جامعه به خوبی شناخته نشده و ما همچنان شاهد اقبال گسترده دانش آموزان به رشته های نظری هستیم.

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تحصیل در رشته های نظری با محدودیت های خاص خود روبرو است، ادامه داد: دانش آموزان پس از فراغت از تحصیل در پیدا کردن شغل با مشکلاتی روبرو هستند اما هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش از همان ابتدا با آموختن مهارت های مختلف به دانش آموزان می توانند زمینه خوبی را برای پیدا کردن حرفه و شغل برای آینده آنان ایجاد کنند.
عضو شورای اجرایی بین المجالس ایران در اتحادیه بین المجالس جهانی ادامه داد: البته تحصیل در این هنرستان ها نیازمند ارتقا و بهبود تجهیزات و امکانات آنها از جمله کارگاه ها و آزمایشگاه ها است که تلاش داریم در این زمینه پیگیری های لازم را داشته باشیم.

زرآبادی در ادامه افزود: در شرایطی که کالای های تولید داخل به علت نبود تخصص لازم قابل رقابت با کالای خارجی نیستند، فارغ التحصیلان فنی و حرفه ای و کار و دانش می توانند زمینه این نوع رقابت را فراهم آورند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به شرایط سخت و مدت کار در هنرستان ها، برای کادر اداری و اولیای این مراکز آموزشی نسبت به پیگیری برای تامین جایگاه واقعی قول مساعد داد.

زرآبادی ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس، گفت: آغاز سال تحصیلی موجب ایجاد شور و نشاط در جامعه شده و دانش آموزان شادی خود را به تمام آحاد جامعه نیز منتقل می کنند.