اعتماد به دانشجویان و جوانان را در عمل ثابت کنیم

در آیین افتتاح انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه بین الملل امام خمینی(ره):

سیده حمیده زرآبادی ،نماینده قزوین، البرز و آبیک روز شنبه با حضور در  آیین گشایش تشکل اسلامی انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) که علی مطهری، نائب رئیس مجلس دهم  از دیگر سخنرانان این همایش بود  با تاکید بر" اهمیت جنبش دانشجویی "گفت:  نظر به اهمیت و جایگاه ویژه دانشگاه و با توجه به نقش مؤثر تشکل‌های دانشجویی، ضرورت سازماندهی فعالیت‌های دانشجویی در راستای پیشرفت و تعالی دانشگاه احساس می‌شود. ضرورتی حایز اهمیت که تاثیر مستقیم آن را در بزنگاه های حساس سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، علمی و.... را به کررات مشاهده کرده ایم و این امری غیر قابل کتمان است.

 

عضو شورای اجرایی بین المجالس ایران در ادامه با اشاره به " سابقه تشکل های اسلامی در جنبش دانشجویی" افزود: از این رو می توان به نقش تشکل های اسلامی که از دیرباز پایگاه و مامنی برای فعالیت های دانشجویی بوده است، اشاره کرد، تشکل های اسلامی که از نیازها و خواسته‏های درونی دانشگاه برآمده‏اند، و با بخشنامه‏های یک روزه‏ی اداری شکل نگرفته‏اند، تا یک شبه پایان یابند؛ از آغاز انقلاب اسلامی و همراه با فراز و فرودهای موجود در انقلتب، تأسیس آن را ایجاب کرد و بر استمرار حضور آن تأکید ورزید و این نهادها را به عنوان واقعیت غیر قابل انکار و حذف در محیط دانشگاه درآورده است و مقام معظم رهبری بارها به  نقش تاثیرگذار آن ها به عنوان اساسی ترین قسمت هایی که می‏توانند اسلام را به دانشگاه ها بیاورند و  بعضا  با حضور  جوانانی که مشغول کار هستند، گاهی نقش شان از استاد، مدیر و مسوولان موثرتر و قویتر و نافذتر است.

دبیر کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اعلام  "ضرورت ایجاد بستری مناسب برای فعالیت دانشجویی " اظهار داشت: بدون تردید رسالت حقیقی دانشگاه و نقش آن در اگاهی بخشی و اعتلای فرهنگ در جامعه زمانی به منصه ظهور و بروز خواهد رسید که فضای دانشگاه ها و  مدیریت آن  از آفاتی چون تک صدایی بودن، گسترش فضای منفعلانه، ایجاد اهرم های برای کنترل رفتارهای دانشجویی در بیرون از دانشگاه و فقدان بستری برای دانشجویان تا در چارچوب قانون به فعالیت دانشجویی بپردازند؛ دور باشد.

زرآبادی در ادامه افزود: البته آسیب های چون بازی های سیاسی، خارج شدن از رسالت حقیقی فضای دانشگاهی و دانشجویی که همان حق گویی، اخلاق مداری، تعهد به انقلاب و نظام، خلوص و صداقت، انعطاف پذیری و  حرکت در راستای استقلال و آزادی و همچنین دسته‏بندی های‏سیاسی بیرون از دانشگاه را به داخل دانشگاه آوردند، تهدید ها و آسیب های جدی برای تشکل های اسلامی و دانشجوی به حساب می آیند.

نماینده مردم، قزوین، البرز و آبیک در ادامه، افزود: بسیار خوشحالم که فضای به وجود آمد تا در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، دانشگاهی که سال ها در آن حضور داشته و خود را جزی از آن می دانم، حاضر شوم؛  البته امروز به واسطه آیین گشایش تشکل اسلامی انجمن فرهنگ و سیاست و حضور در جمع دانشجویان فعال، توانمد، اگاه و انقلابی قطعا لطفی دو چندان خواهد داشت .

سیده حمیده زرآبادی در خاتمه، گفت: امید است تشکل اسلامی انجمن فرهنگ و سیاست با حرکت در مسیر صحیح خود و بهره مندی از تفکر و ایده جوانان مستعد دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) به عنوان انجمن و تشکلی قدرتمند به مسیر خویش ادامه دهد. و علاوه بر نقش درون دانشگاهی خود، در راستای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در جامعه نیز به بهترین شکل ممکن ایفای نقش کنند،