احضار و اقدام شبانه برای دستگیری دکتر صادقی خلاف قانون اساسی و توهین به ملت است

تصویر
سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم شریف قزوین، آبیک و البرز:

نماینده اصلاح طلب مردم قزوین در مجلس با اشاره به اصل ۸۶ قانون اساسی تلاش برای بازداشت شبانه نماینده مردم تهران را خلاف قانون و موجب وهن مجلس دانست.

سیده حمیده زرآبادی در گفت و گو با سهندنامه با اشاره به اصل ۸۶ قانون اساسی مبنی بر اینکه «نمایندگان مجلس در مقام ایفای وظایف نمایندگی در اظهارنظر و رأی خود کاملاً آزادند و نمی‌توان آن‌ها را به‌سبب نظراتی که در مجلس اظهار کرده‌اند یا آرایی که در مقام ایفای وظایف نمایندگی خود داده‌اند، تعقیب یا توقیف کرد.»، گفت: احضار دکتر محمود صادقی، نمایندۀ پرتلاش مردم تهران، و اقدام شبانه برای دستگیری او آشکارا در مغایرت با قانون اساسی است.

عضو فراکسیون امید افزود: دکتر صادقی مانند تمامی نمایندگان ملت شریف ایران، طبق قانون در تلاشند تا به به وظایف و مسئولیت‌های نمایندگی خود عمل نموده و از حقوق ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی در برابر فسادها، اختلاس‌ها، قانون‌شکنی‌ها و کج‌روی‌ها دفاع کنند.

زرآبادی سؤال و پرسش از مسئولان کشور، در همۀ امور را وظیفۀ نماینده دانست و با اشاره به فرمودۀ بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی (ره)، مبنی بر در راس امور بودن مجلس اظهار داشت: در این میان، دکتر محمود صادقی، اقدامی جز عمل به وظیفۀ اصیل نمایندگی مجلس نکرده است. بی‌شک، اقدام به بازداشت این نمایندۀ مسئول و این دست برخوردها برخلاف اصول تعیین‌شده در نص صریح قانون اساسی و موجب وهنِ مجلس و اهانت به ارزش‌های بنیادی نظام و نیز، توهین به ملت است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع مجلس گفت: شایسته است، رؤسای محترم قوا، در راستای مسئولیت خود در برابر قانون اساسی، اقدام جدی و همیشگی برای حفاظت از شأن و جایگاه مجلس و نمایندگان ملت عنایت کنند تا دیگر شاهد اعمال و رفتاری این‌چنینی نباشیم.

زرآبادی اضافه کرد: من، به‌عنوان نمایندۀ مردم شریف قزوین، البرز و آبیک، همراه با دیگر نمایندگان خانۀ ملت، در راستای حفظ و صیانت از قانون و شأن مجلس، در اسرع وقت این مسئله را پیگیری و اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

این نماینده مجلس با اشاره به هیات نظارت که مرجع قانونی نظارت بر عملکرد نمایندگان است، گفت: در صورت نادیده‌گرفته‌شدن قانون دیگر هیچ اصول و مبنای باقی نخواهد ماند و آسیب ناشی از آن جامعه را دچار بحران می‌سازد و این ظلمی آشکار در حق نظام است.