حضور زنان در ورزشگاه رفتارهای هنجارشکنانه را کاهش خواهد داد

سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور زنان در ورزشگاه‌ها گامی مثبت در جهت برقرای عدالت جنسیتی است و بتدریج رفتارهای هنجارشکنانه را کاهش خواهد داد.

 

به گزارش خبربانو، وی اظهار داشت: در جمهوری اسلامی، زنان توانمندی‌های خودشان را در عرصه‌های مختلف اجتماع به اثبات رسانده و نقش پررنگی را ایفا کرده‌اند.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حضور زنان در وررشگاه‌ها نیز به مروز زمان می‌تواند در زمینه‌های فرهنگی تاثیرگذار بوده و اتفاقات خوبی را در آینده رقم بزند.

زرآبادی تصریح کرد: امیدوارم در آینده شاهد این باشیم که خانواده‌ها در کنار هم بتوانند در ورزشگاه‌ها حضور داشته باشند چرا که چنین موضوعی باعث خواهد شد تا برخی از رفتار‌های هنجار شکنانه از بین رفته و دیگر شاهد برخی از اتفاقات ناخوشایند نباشیم.

وی تاکید کرد: امیدوارم زنان و مردان ایرانی در دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و کامبوج شرایطی را رقم بزنند تا برخی از نگرانی‌هایی که برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها وجود دارد، از بین رفته و دستاوردی بزرگ را برای کشورمان به ارمغان داشته باشد.

زرآبادی در پایان گفت: پیش از این زنان در ورزشگاه‌ها حضور داشتند، اما تعداد آن‌ها محدود و از قبل مشخص شده بود، اما این بار به صورت آزاد انجام خواهد شد.

تیم‌های ملی فوتبال ایران و کامپوج فردا (پنجشنبه ۱۸ مهرماه) و از ساعت ۱۷ در چارچوب مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های آسیای ۲۰۲۳ چین برابر یکدیگر قرار خواهند گرفت.