ضرورت تشکیل شورای مشورتی مجمع نمایندگان قزوین/ برگزاری جلسات متعدد برای پیگیری مشکلات و کمبود‌های استان

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین در مجلس بر لزوم تشکیل شورای مشورتی مجمع نمایندگان استان قزوین با حضور افراد و چهره‌های صاحب‌ ایده و متخصص در حوزه‌های مختلف تاکید کرد.

سیده حمیده زرآبادی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین در پاسخ به این پرسش که به ‌نظر می‌رسد، در میان نمایندگان استان اختلاف‌نظر وجود دارد و شاهد آن هستیم که در برخی موارد در بین نمایندگان رقابت شکل گرفته، اظهار کرد: قطعاً در هر مجموعه اختلاف‌نظر و سلیقه وجود دارد که در برخی اوقات این چندصدایی منجر به شکوفایی و پویایی آن مجموعه خواهد شد.

وی افزود: اما در مجمع نمایندگان استان قزوین گرچه در برخی موارد دیدگاه‌ها و نظرات متفاوت است اما جایی که صحبت از پیگیری مطالبات مردم در میان باشد، هر چهار نماینده استان با تمام توان و هماهنگ با هم اقدام می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت بیش از 20 جلسه در حوزه‌های مختلف صنعت، اصناف، کارگری، رسانه وغیره و همچنین جلساتی با وزرا در خصوص پیگیری مشکلات و کمبود‌های استان برگزار شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که برگزاری این جلسات چه دستاوردی برای مردم داشته، توضیح داد: یکی از وظایف مهم نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی علاوه بر بحث قانون‌گذاری، نظارت است. حال با حضور و پیگیری نمایندگان استان شاهد تسریع در روند پیگیری‌ها و به‌نتیجه‌رسیدن آن‌ها هستیم.

زرآبادی در ادامه تصریح کرد: اگرچه باید گفت با توجه به خاستگاه اصلی نمایندگان مجلس و به تبع مجمع نمایندگان که مردم هستند، خلاء بهره‌گیری از نظرات و پیشنهادهای تخصصی و کارشناسی بدنه جامعه چه در بعد قانون‌گذاری و چه در بعد نظارتی احساس می‌شود؛ کمبودی که می‌توان آن را در فضای مدیریتی استان با عدم به‌کارگیری نیرو‌ی انسانی متخصص استان مشاهده کرد.

وی افزود: از این رو، لزوم تشکیل شورای مشورتی مجمع نمایندگان استان قزوین با حضور افراد و چهره‌های صاحب‌ایده و متخصص در حوزه‌های مختلف در کنار مجمع به عنوان بازوی مشورتی و مکمل آن احساس می‌شود.

شورای مشورتی باید در چارچوبی مشخص و با کارگروه‌های معین باشد

این نماینده مجلس ادامه داد: شورایی که می‌تواند در ادوار مختلف در کنار مجمع قرار گیرد و موجب شود که نمایندگان مردم اشراف کامل‌تری در حوزه‌های مختلف نسبت به پتانسیل‌ها، کمبودها و چالش‌های موجود در استان داشته باشند.

سخنگوی فراکسیون زنان در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: قطعاً این شورای مشورتی باید در چارچوبی مشخص و با کارگروه‌های معین در کنار مجمع نمایندگان حضور داشته باشد و بنده نیز از نمایندگان استان درخواست کرده‌ام با معرفی افراد صاحب ایده و پیشنهاد در حوزه‌های مختلف به شکل‌گیری هر چه‌سریع‌تر این شورای مشورتی یاری رسانند.

زرآبادی در پایان تصریح کرد: بدون تردید اگر ما به دنبال حل مشکلات و شکوفایی ظرفیت‌های موجود در استان و همین‌طور حرکت صحیح در بحث ‌قانون‌گذاری هستیم، باید به نظرات مردم توجه کنیم و در این میان جامعه علمی و دانشگاهی، فعالان فرهنگی و اجتماعی ، نخبگان جامعه و افراد دارای تجربه قطعاً بهترین مرجع هستند