اجرای طرح بیمه سلامت، نظام ارجاع و پزشک خانواده در کشور ضروری است

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای درست طرح بیمه سلامت، نظام ارجاع و پزشک خانواده از کارهای ارزشمندی است که می تواند مشکلات درمانی خانواده های کم درآمد را برطرف کند.

به گزارش خبرنگار مهر، همایش هفته سلامت، ظهر چهارشنبه با حضور، سیده حمیده زرآبادی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، هدایت الله جمالی پور استاندار محمد هاشمی مدیرکل روابط عمومی سازمان بیمه سلامت کشور، مدیران دستگاههای اجرایی، مدیران داروخانه، آزمایشگاهها، فیزیوتراپی، پزشکان عمومی و متخصص طرف قرارداد با بیمه سلامت استان در سالن دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد.

سیده حمیده زرابادی در این همایش گفت: طرح تحول سلامت و بیمه رایگان از طرح هایی خوبی است که باید کمک کنیم در مسیر اصلی خود قرار گرفته و از اهداف تعیین شده دور نشود.

وی بیان کرد: به نظر می رسد با رایگان شدن برخی خدمات بیمه ای شاهد افزایش بی رویه مراجعه به پزشکان متخصص، بالا رفتن تعداد جراحی ها، افزایش مصرف دارو هستیم که اگر این روند ادامه یابد هزینه های بیشتری به نظام تحمیل خواهد شد.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید با فرهنگ سازی زمینه برخورداری مناسب و مطلوب نیازمندان از طرح بیمه سلامت را مهیا کنیم که در این میان از نقش تشکل های مردم نهاد در حوزه سلامت غفلت شده است.

زرآبادی بیان کرد: برای نمونه با اجرای طرح آبیاری نوین در بخش کشاورزی که باید میزان مصرف آب کاهش می یافت شاهد توسعه کشت شدیم و عملا این طرح نتوانست به کاهش میزان مصرف آب کمک کند و در بخش کشاورزی سنتی بیش از 40 درصد آبها هدر می رود.

وی افزود: طرح بیمه سلامت ایده بسیار خوبی است که ارائه شد و مجلس هم بیشترین بودجه را به این بخش اختصاص داده اما با فرهنگ سازی باید در مسیر تعیین شده حرکت کند.

زرآبادی اظهارداشت: باید کمک کنیم تا دولت الکترونیک هم سریعتر محقق شود و در صورت اجرای نطام ارجاع و پزشک خانواده دستاوردهای این طرح بیشتر خواهد شد.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی از کمبود تجهیزات درمانی در بیمارستانهای استان انتقاد کرد و یادآورشد: باید کمک کنیم تا وضعیت تخت های بیمارستانی، تجهیزات پزشکی و دارویی استان بهتر شود تا خدمات بیشتری به شهروندان ارائه شود.

در ادامه از ۱۵ نفر از پزشکان عمومی مراکز بهداشت روستایی، پزشکان متخصص، مسئولان داروخانه ها، آزمایشگاه، فیزیوتراپی، دفاتر پیشخوان طرف همکار بیمه سلامت و خبرنگاران خبرگزاری مهر، هفته نامه های تابان و حدیث قزوین به دلیل همکاری صمیمانه با بیمه سلامت استان تجلیل شد.
.