مجلس به حفظ استقلال انجمن سینمای جوانان کمک کند

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، در جریان بازدید از سی­ و­ششمین جشنواره بین‌المللی  فیلم کوتاه تهران گفت: «هم مجلس و هم وزارتخانه باید با توجه به بندهای قانونی به انجمن سینمای جوانان کمک کنند تا کار خود را توسعه داده و استقلال خود را حفظ کند.

به گزارش ستاد خبری سی­ و­ششمین جشنواره فیلم کوتاه تهران؛ «سیده حمیده زرآبادی» ضمن تشکر از انجمن سینمای جوانان ایران برای برگزاری این رویداد سینمایی افزود:«محل برگزاری، تعداد آثار شرکت‌کننده، نظم موجود، نشست‌های تخصصی و نمایشگاه کتابی که در کنار پخش فیلم وجود دارد، نشان دهنده انسجام و برنامه‌ریزی دقیق و صحیح در این رابطه است.»

نماینده مردم قزوین تاکید کرد:«هم نام انجمن سینمای جوان، جوان است و هم تمام کسانی که در این حوزه فعالیت می کنند جوان هستند. وقتی که وارد فضای محل برگزاری جشنواره شدم، جوانان علاقه‌مند به حوزه فیلم کوتاه را در همه جا دیدم.»

وی ادامه داد:«این ظرفیت بی بدیلی است  و مجلس شورای اسلامی به همراه ­دولت باید به حفظ استقلال انجمن سینمای جوانان ایران کمک کنند، چون ساختار آن غیردولتی است و عملکردی هدفمند و برنامه‌ریزی شده دارد. انجمن سینمای جوانان بدون سروصدا یا فضاسازی کار خود را انجام می­ دهد و بسیاری از کسانی که با هزینه کم آموزش می­‌بینند، می‌توانند موفقیت‌های بسیاری به دست بیاورند.»

زرآبادی تأکید کرد:«هم مجلس و هم وزارتخانه باید با توجه به بندهای قانونی به نهادهایی چون انجمن سینمای جوانان کمک کنند تا برنامه‌های خود را توسعه دهند. حتی دستگاه‌هایی مثل شهرداری‌ها که بودجه فرهنگی دارند، می‌توانند با انجمن همکاری کنند تا  بودجه‌ها به صورت هدفمند مصرف شود و درعین حال استقلال سینمای جوانان نیز حفظ شود.»

نماینده مردم قزوین خاطرنشان کرد:«باید کمک کنیم این اتفاق قوت بگیرد و مسیر درست خود را با قدرت و سرعت بیشتری ادامه دهد. همین که حمایت کنیم و سنگ‌اندازی نکنیم، سینمای جوانان مسیر درستی را طی خواهد کرد و به اهداف و چشم ­اندازهای خود خواهد رسید.»

وی در­خصوص نقش مجلس شورای اسلامی برای گسترش فعالیت‌های فرهنگی و سینمایی عنوان کرد: «انجمن سینمای جوانان نهادی غیردولتی است، اما مجلس با دیدگاه حمایتی می‌تواند برای ‌انجمن آورده‌هایی داشته باشد و به استقلال، ساختار و برنامه‌های توسعه‌ای این نهاد کمک کند.»

سی­ و­ششمین جشنواره فیلم کوتاه تهران از 18 تا 24 آبان در پردیس سینما گالری ملت در حال برگزاری است.