نقص در محتوا و اجرای ناصحیح ، مشکلات متعددی به بخش تولید وارد کرده است

سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بازنگری قانون مالیات بر ارزش افزوه در صحن علنی مجلس در حال بررسی است گفت: قانون فعلی مالیات بر ارزش افزوده به دلیل نقص در محتوا و اجرای ناصحیح ، مشکلات متعددی به بخش تولید وارد کرده است. امید است با اصلاح و بازنگری در قانون مالیات بر ارزش افزوده که توسط مجلس شورای اسلامی در شرف پی گیری و انجام است، موجبات درگیر و بلوکه نشدن دارایی های جاری بنگاه‌های تولیدی فراهم شده و بدین وسیله فضایی مناسب جهت تداوم کسب و کارهای مولد اقتصادی در سال رونق تولید بوجود آید

وی بر اهمیت مسدود کردن راه های فرار مالیاتی تاکید کرد و گفت: مکانیزه شدن اخذ مالیات از طریق نصب صندوق های مکانیزه فروش و تعامل و همکاری دستگاه ها در زمینه شناسایی فرار مالیاتی تاثیر بسزایی در برخورد با این پدیده و اجرای عدالت مالیاتی خواهد داشت.
زرآبادی بر حذف تشخیص مالیات به صورت علی‌الراس تاکید کرد و گفت: اجرای طرح جامع مالیاتی و تمهیدات دیگری از قبیل نصب سامانه های صندوق فروش موجب خواهد شد مالیات ها بر اساس اطلاعات متقن و دقیق اخذ شود و زمینه بکارگیری روش تشخیص علی الراس به صورت کامل از بین برود . حذف تشخیص مالیات به صورت علی‌الراس و جایگزینی شیوه رسیدگی مبتنی بر دلایل و شواهد عینی است به عدالت مالیاتی کمک شایانی می نماید .