اعتبارات یک درصدی پژوهش به ایده های برتر اختصاص یابد

قزوین- سیده حمیده زرآبادی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان گفت: با اختصاص اعتبارات یک درصدی پژوهش به ایده های کاربردی می توانیم از مبتکران و مخترعان حمایت کنیم.

 

 

به گزارش خبرنگار مهر، ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی روز چهارشنبه به ریاست استاندار قزوین و با حضور مدیران دستگاههای اجرایی در استانداری قزوین برگزار شد.

سیده حمیده زرآبادی در این جسله  گفت: در شرایط تحریم باید از همه ظرفیت های خود برای حل مشکلات تولیدکنندگان و کارآفرینان استفاده کنیم تا انگیزه ادامه کار را داشته باشند.

وی افزود: معافیت مالیاتی برای شرکت های سرمایه گذار خارجی که در استان حضور یافته اند باید اعمال شود تا مورد بی اعتمادی نباشیم.

زرآبادی تصریح کرد: حل مشکلات گمرکی و ارزی صادرکنندگان و تولیدکنندگان باید در اولویت باشد و صادرکنندگان خاص باید مورد حمایت جدی قرار گیرند.

وی اظهارداشت: برای تولیدات برند باید حمایت ویژه داشته باشیم و استفاده از ظرفیت شورای گفتگو و اقتصاد مقاومتی را جدی بگیریم زیرا گاهی قانون هم ایراداتی دارد و جامع نیست که نیازمند اصلاح و بازنگری است.

زرآبادی از طرح ساخت روبات توسط مبتکر قزوینی ابراز خرسندی کرد و اظهارداشت: خانم نظری از نخبگانی است که با هزینه شخصی ایده های خود را عملی کرده و طرح هایی که دارند در سطح ملی و بین المللی است و اگر مورد حمایت جدی قرار گیرد می تواند به اقتضاد و گردشگری استان ما کمک کند.

وی از شهرداری و دانشگاههای استان خواست در حمایت از طرح های دانش بنیان مانند ساخت روبات همکاری بیشتری کنند تا ایده ها به ثروت تبدیل شود.
 
نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: استفاده از اعتبارات یک درصد پژوهش برای ایده های کاربردی مورد استفاده قرار گیرد تا طرح ها سریعتر عملیاتی شود.