مسائل بیش از ۹۰ درصد روستاهای قزوین را پیگیری کردم

ایسنا/قزوین نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس گفت: در زمان نمایندگی از ۹۰ درصد روستاهای قزوین بازدید و مسائل آن را پیگیری کردم، در جلسات استان و مجلس بیشترین حضور و مشارکت را داشتم.

 

 

سیده حمیده زرآبادی، نماینده فعلی مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد حوزه مرکزی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شهرستان‌های قزوین، البرز و آبیک ضمن ثبت‌نام در انتخابات مجلس یازدهم، تصریح کرد: یکی از راه‌هایی که برای  تغییر وجود دارد این است که افراد نسبت به مواردی که نارضایتی دارند حضور پیدا کنند تا شرایط بهتری رقم بزنند، این بهترین انگیزه است برای افرادی که دل در گرو توسعه و پیشرفت کشور دارد.

وی افزود: فردی که فکر می‌کند می‌تواند کاری انجام دهد و اثرگذار باشد خود را ملزم به آمدن می‌کند، باید به مخاطب احترام بگذاریم و وعده‌هایی بدهیم که در حدود وظایف نمایندگان باشد من نمی‌توانم بگویم به تنهایی قانونی تصویب یا پروژه‌ای اجرا می‌کنم اما برای مردم قدم برمی‌دارم.

جزو اولین نمایندگانی بودم که موضوع شفافیت را امضا کردم

زرآبادی اظهار کرد: شفافیت یکی از مواردی است که به آن اعتقاد دارم و جزو اولین نمایندگانی بودم که در مجلس موضوع شفافیت را امضا کردم و فیش حقوقی، حضور و غیاب و رأی خود را به صورت شفاف اعلام کردم، وقتی شفاف باشید باید هزینه آن را پرداخت کنید و من نیز هزینه شفافیتم را تاکنون پرداخت کردم.

وی بیان کرد: هزینه انتخاباتی من در دوره قبل کاملاً مشخص است؛ در آن دوره خودم ۳۰ میلیون تومان هزینه کردم و با حمایت‌های صورت گرفته نیز ۱۰۰ میلیون تومان هزینه شد که لیست آن موجود است اگر رسانه‌ای بخواهد آن را در اختیارشان قرار می‌دهم، در این دوره نیز هزینه تبلیغاتم مشخص است و اگر سؤالی شود به صورت شفاف پاسخ خواهم داد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک با اشاره به نظارت استصوابی اظهار کرد: به عنوان فردی که در این عرصه ورود پیدا می‌کنم ترجیح می‌دهم نظارت‌ها به صورت شفاف باشد و دلایل آن بیان شود، در اصل ۲۳ قانون اساسی هیچکسی حق ندارد به خاطر عقیده یا اظهار نظر فرد او را مواخذه کند اگر جرمی اتفاق افتاده یا تخلفی رخ داده باید احراز شود.

وی افزود: گاهی فرد هیچ حکم ثابت شده‌ای ندارد و باید مشخص شود که بر چه اساس فرد تایید یا رد می‌شود، با اصل نظارت مشکلی ندارم اما معتقدم که باید شفاف اعلام شود.

برخی در پی ناامید کردن مردم هستند

به گزارش ایسنا، زرآبادی تأکید کرد: هرکسی فکر می‌کند که من در شأن نمایندگی استان قزوین نبودم باید با او به صورت رو در رو گفت و شنود کنیم، القا این صحبت‌ها به جامعه نقشه‌ای پشت سرش است و آن اینکه مردم را ناامید می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در زمان نمایندگی از ۹۰ درصد روستاهای قزوین بازدید و مسائل آن را پیگیری کردم، در جلسات استان و  مجلس بیشترین حضور و مشارکت را داشتم، هرجا لازم بوده است مطالبات را پیگیری کردم و بیش از ۱۰۰ طرح سوال از وزرا داشتم.

این داوطلب بیان کرد: نماینده‌ می‌تواند سوال بپرسد، تذکر بدهد، مطالبه کند و هر فردی که به من مراجعه کند می‌توانم به صورت قانونی آن را پیگیری کنم، بنابراین خارج از وظایف قانونی خودم کاری انجام ندادم.

وی با اشاره به اعتراضات اخیر به وزیر بیان کرد: یکی از مشکلات ما این است که با مردم صحبت نمی‌کنیم زمانی که مردم اعتراض دارند طبق اصل ۲۷ قانون اساسی باید کار کنیم، مشاهده کردیم امنیت کامل تجمعاتی که با هدف مشخص صورت می‌گیرد برقرار می‌شود، اما در موضوعی که مردم به آن اعتراض دارند کسی نمی‌آید توضیح دهد.

از تصمیمات اصلاح‌طلبان تمکین می‌کنم

زرآبادی در خصوص اجماع با شورای اصلاح‌طلبان عنوان کرد: هنوز تصمیم‌گیری صورت نگرفته است، من در جریان سیاسی اصلاح‌طلب هستم و از تصمیمات این جناح تمکین می‌کنم و به تصمیمات احترام می‌گذارم، در حال حاضر شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان که من نیز عضو آن هستم به تصمیم مشخصی نرسیده است.

وی تصریح کرد: در مجلس حضور فعالانه‌ای داشتم که بخشی از آن مربوط به حوزه بانوان بود که می‌توانم به  مواردی از جمله پیگیری ماده ۱۰۱ برنامه ششم توسعه در خصوص عدالت جنسی، نهادینه کردن حضور ۳۰ درصدی بانوان، اثبات توانمندی زنان، پیگیری لوایح منع خشونت علیه زنان، کودک همسری، حضور در کمیسیون تلفیقی آبرسانی از سد طالقان و بیمارستان قزوین اشاره کرده است.