جریان مستقل در انتخابات بعدی تضعیف خواهد شد/ شاهد رد صلاحیت‌های بیشتری از سوی شورای نگهبان خواهیم بود

شفقنا- عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه تعداد رد صلاحیت‌ها در انتخابات مجلس یازدهم بیشتر خواهد شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه برای انتخابات آینده به غیر از مراجعی که قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مشخص کرده، نهادهای دیگری هم در بررسی صلاحیت کاندیداها اظهار نظر خواهندکرد، لذا به نظر من شاهد رد صلاحیت‌های بیشتری خواهیم بود.

سیده حمیده زرآبادی در گفت و گو با خبرنگار شفقنا در خصوص انتخابات مجلس یازدهم گفت: دو جریان اصلی اصلاح‌طلب و اصولگرا که در دوره‌های مختلف، در عرصه سیاسی کشور حاضر بودند و بیشترین کرسی‌های مجلس را در اختیار داشتند، نتوانستند عملکرد رضایت بخشی را از خود نشان دهند؛ لذا به نظر می‌رسد در این دوره‌، برنامه‌ها و راهکارهایی که کاندیداها ارائه می‌دهند، میزان حضور آنها در مجلس آینده را مشخص کند.

او ادامه داد: البته هر کدام از این جریان‌ها، رأی ثابت خود را دارند که معمولا عدم مشارکت گسترده مردم در انتخابات، همیشه به نفع جریان اصولگرایی است و اگر مشارکت مردم بالا باشد، اصلاح طلبان بیشترین رأی را کسب خواهند کرد.

رضایتمندی نسبی از عمکرد زنان و جوانان در عرصه‌های مختلف کشور

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در رابطه با حضور زنان و جوانان در مجلس یازدهم، گفت: زنان و جوانانی که توانسته‌اند در مجلس و یا دیگر نهادها حضور داشته باشند، کارنامه قابل قبولی دارند و تقریبا رضایتمندی نسبی از عمکرد آنها در عرصه‌های مختلف کشور وجود دارد. ولی عملکرد آنها در مجلس یازدهم بازهم بستگی به چهره‌هایی که بتوانند به مجلس ورود پیدا کنند و همچنین برنامه‌هایی که ارایه می‌دهند، دارد.

جریان مستقل در انتخابات بعدی تضعیف خواهد شد

زرآبادی با بیان اینکه جریان مستقل در انتخابات بعدی تضعیف خواهد شد، ادامه داد: جریان مستقل اصلا ماهیتی ندارد و فقط در مجلس دهم شاهد حضور مستقلین بودیم. به نظر می‌رسد که مستقلین خیلی نمی‌توانند دوام داشته باشند. آنها بیشترین ارتباط و همراهی را در دولت داشتند و با توجه به نارضایتی‌هایی که از عملکرد دولت وجود دارد، قطعا در میزان رأی کاندیداهای مستقل در انتخابات آینده، تاثیرگذار خواهد بود.

احتمال قهر مردم با صندوق رأی به دلیل مشکلات اقتصادی و معیشتی

عضو فراکسیون امید مجلس، مشکلات اقتصادی را عاملی برای حضور کم مردم پای صندوق رأی عنوان کرد و گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی که در جامعه شاهد هستیم، ممکن است باعث شود مردم تا حدودی با صندوق‌های رأی قهر کنند؛ ولی تجربه ادوار گذشته این را نشان داده که ایام نزدیک به انتخابات مشخص کننده میزان حضور مردم در انتخابات خواهد بود؛ زیرا مردم از این وضعیت ناراضی هستند و نمی‌توان پیش بینی کرد که نارضایتی خود را با عدم حضور در پای صندوق‌های رأی نشان خواهند داد یا راه دیگری را انتخاب می‌کنند؟

شاهد رد صلاحیت‌های بیشتری از سوی شورای نگهبان خواهیم بود

زرآبادی در رابطه با عملکرد شورای نگهبان در تایید و یا رد صلاحیت کاندیداها، اظهار کرد: به نظر من رد صلاحیت‌ها در این دوره خیلی بیشتر خواهد شد؛ زیرا با توجه به اینکه برای انتخابات آینده به غیر از مراجعی که قانون انتخابات مشخص کرده، نهادهای دیگری هم در بررسی صلاحیت کاندیداها اظهار نظر خواهند، لذا به نظر من شاهد رد صلاحیت‌های بیشتری خواهیم بود.

شورای نگهبان در بررسی صلاحیت کاندیداها به طور شفاف عمل کند

او با بیان اینکه دلایل رد صلاحیت‌ها باید به طور شفاف اعلام شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم در دوره بعدی انتخابات، دلایل رد صلاحیت کاندیداها به صورت شفاف  اعلام شود؛ زیرا مشخص نیست که دلیل رد صلاحیت این افراد، مشکلات اقتصادی و احیانا فساد است و یا به دلیل گرایش فکری رد صلاحیت شده‌اند؛ لذا شفافیت در این امر به نفع همه خواهد بود.