فساد ۱۸میلیون یورویی در قرارداد آلکاتل

سیده حمیده زرآبادی در سوال از وزیر ارتباطات مطرح کرد:

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گزارشی از تخلفات قرارداد بدون مناقصه آلکاتل ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، سیده حمیده زرآبادی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 26 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان سوال از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: قراردادها در خصوص خرید تجهیزات به نحوی بوده است که از سال 91 تا سال 94 بیش از 1200 میلیارد تومان تجهیزات خریداری شده است.

برای یک پروژه 3 بار تجهیزات تنها در زمینه انتقال خریداری شده است،ادامه داد:در واقع برای زیرساخت و توسعه نیز باید هر کدام 3 خرید دیگر انجام شود.

تجهیزات 10 برابر ظرفیت مورد نیاز است،تمام قراردادها جز قرارداد با شرکت چینی ترک تشریفات بوده است،شرکت مخابراتی زعیم که به صورت انحصاری در بازار کار می‌کند در تنها قرارداد مناقصه‌ای 37.5 درصد بالاتر از قیمت بازار قرارداد منعقد کرده است.

آقای جهرمی این قرارداد را به عنوان یکی از دستاوردهای تصدی خود بر وزارتخانه ارتباطات معرفی می‌کند درحالی که 26 درصد از تجهیزات کاسته شده است اما از قیمت قرارداد کم نشد.
 

طبق مصوبه مجلس در قانون برنامه ششم توسعه باید 105 نقطه مخابراتی داشته باشیم که دولت آن را به 35 نقطه کاهش داده است و تأکید دارد این کار براساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی است،بنده با این شورا مکاتبه‌ای داشته‌ام که در پاسخ محرمانه‌ای عنوان داشت این اقدام ضد امنیت ملی است.