انتخاب گزینه 1400 اصلاح طلبان بستگی به شرایط دارد/ اصلاح طلبان به اهداف خود نرسند حمایت ها از دولت کمرنگ می شود

مهندس سیده حمیده زرآبادی : حمایت ما از روحانی و دولت به خاطر این بود که گمان می کردیم او و تیم همراهش می تواند اهداف اصلاح طلبان را محقق کند و تلاشمان هم در این راستا خواهد بود که این اتفاق ثبت برای ما بیفتد.

سیده حمیده زرآبادی، عضو فراکسیون امید و عضو کمیسیون صنایع و معادن در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص واردات غیر قانونی خودرو بعد از ثبت سفارش های جعلی اظهار داشت: چندی پیش وزارت صنعت مدعی شد که سایت این وزارتخانه هک شده است و تعدادی خودرو وارد کشور شده است.

وی در ادامه گفت: بعد از این اظهارات وزارت صنعت، کمیسیون صنایع به این موضوع ورود پیدا کرده و اعلام شد حتی اگر این سایت هک شده باشد، نظارتی هم وجود نداشته و حتی بخش زیادی از این خودرو ها واگذار هم شده است.

عضو فراکسیون امید با بیان اینکه برخی از این خودرو ها فروخته شده است عنوان کرد: اولویت کمیسیون صنایع رسیدگی به متخلفان در این زمینه بوده و باید کسانی که در خصوص هک کردن سایت و عدم نظارت مسئولیت مستقیم داشته اند نسبت به این کار خود پاسخگو و همچنین با آنها برخورد شود.

 

واردات 6 هزار خودرو قاچاق نبوده و یک تخلف است

عضو کمیسیون صنایع و معادن در ادامه عنوان کرد: با کمک قوه قضاییه کسانی که این تخلف را انجام داده و یا اینکه از شرایط به وجود آمده سوء استفاده کرده بودند شناسایی و و دستگیر شده اند اما هنوز مسیر پرداختن به تخلف این افراد مشخص نشده است.

زرآبادی با بیان اینکه مجلس نمی تواند برای متخلفین در واردات خودرو حکم صادر کند اما طبیعی است که اولین خواسته مجلس بازگشت مبالغی است که متخلفین از طریق ثبت غیر قانونی خودرو توانسته بودند به سود برسند و در گام بعدی مجازات آنهاست.

وی ضمن تأکید بر لزوم بازگشت سود این افراد به خزانه عنوان کرد: این خودرو ها قاچاق نبوده و نمی توان با آنها مانند خودروهای قاچاق و حتی سایر کالاهایی که به صورت قاجاق وارد کشور می شوند برخورد کرد. وقتی سایت هک شده یعنی این افراد می توانستند اقدام به ثبت سفارش کنند و خودروی خود را وارد کشور سازند.

عضو فراکسیون امید با بیان یانکه این خودروها در یک مسیر قانونی وارد کشور شده اند بیان داشت: مسیر واردات این خودرو کاملاً درست بوده اما در مرحله اول که با هک شدن سایت عده ای ثبت سفارش داشته اند تخلف صورت گرفته است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در ادامه افزود: قاچاق خودرو به خاطر پلاک شدن و مورد استفاده قرار گرفتن با کالاهای دیگر بسیار متفاوت است و نمی توان با خودروهایی که به صورت قاچاق وارد کشور می شوند برخوردی مانند سایر کالاهای قاچاق نظیر پوشاک و حتی گوشی و ... داشت.

 

چرایی تعلل دولت در خصوص تغییر تیم اقتصادی خود

زرآبادی با اشاره به شرایط اقتصادی پیش آمده و در توضیح چرایی تعلل دولت در تغییر تیم اقتصادی خود عنوان کرد: بعد از مطرح شدن موضوع تفکیک وزارت خانه ها، دولت تصمیم گرفت تغییر و تحول در تیم اقتصادی به وجود نیاورد اما امروز شاهد بودیم که این تفکیک در مجلس رأی نیاورد و از این به بعد باید منتظر تصمیم دولت در تغییر تیم اقتصادی خود باشیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا مطالبه مجلس از دولت سرعت عمل بیشتر در سر و سامان بخشیدن به اوضاع نیست اظهار داشت: تغییرات در کابینه موضوعی است که از اختیارات رئیس جمهور به شمار می رود و مجلس هم بارها و بارها به اشکال مختلف این مطالبه را به دولت منتقل کرده اما تصمیم گیری نهایی درباره کابینه به خود دولت ربط دارد.

 

حمایت فراکسیون امید از دولت در راستای اهداف سیاسی و خدمت‌رسانی بود

عضو فراکسیون امید در پاسخ به سوال دیگری مبنی حمایت های همه جانبه اصلاح طلبان از دولت و عدم توفیق دولت در اداره کشور نیز بیان داشت: حمایت های صورت گرفته از دولت از سوی اصلاح طلبان و فراکسیون امید در راستای اهداف سیاسی و خدمت رسانی بوده است و هدف اصلی جاری و ساری شدن ساختار اصلاح طلبان درباره مردم سالاری بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در ادامه افزود: اگر دولت اصلاح طلبان را به اهداف خود نرساند قطعاً حمایت ها از دولت نیز کمرنگ می شود اصلاح طلبان قرار نیست تا آخر از یک شخص حمایت کنند؛ حمایت ما از دولت حمایت از شخص نبود و بلکه حمایت از یک جریان فکری بود که وقتی نتوانست در مسیر خدمت رسانی به مردم پیش برود، این حمایت هم از بین خواهد رفت.

زرآبادی با بیان اینکه قرار بود رفاه اجتماعی، رونق اقتصادی، رضایت‌مندی و ... برای مردم حاصل شود تصریح کرد: وقتی اصلاح طلبان ببینند این اهداف محقق نشده و دولت به این مسائل نپرداخته طبیعی است که نحوه مواجه و برخورد ما با دولت نیز تغییر خواهد کرد.

 

انتخاب گزینه 1400 بستگی به شرایط دارد

وی همچنین تصریح کرد: گزینه اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری 1400 بستگی به شرایطی دارد که پیش خواهد آمد؛ افرادی که در معرض انتخاب مردم قرار می‌گیرند و روند بررسی آنها نیازمند یک بازنگری است. اگر این بازنگری صورت بگیرد هم جریان های سیاسی می توانند حمایت خود از گزینه ها را اعلام کنند و هم مردم انتخاب بهتری خواهند داشت.

عضو فراکسیون امید با تأکید بر اینکه ما هیچ گاه از فرد خاصی حمایت نکردیم عنوان کرد: ما به دنبال کسی بودیم که اهداف اصلاح طلبان را محقق کند و حمایت ما از روحانی و دولت به خاطر این بود که گمان می کردیم او و تیم همراهش می تواند اهداف اصلاح طلبان را محقق کند و تلاشمان هم در این راستا خواهد بود که این اتفاق ثبت برای ما بیفتد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در ادامه افزود: طبیعی است که اگر اهداف اصلاح طلبان از سوی دولت محقق نشود، رفتار ما نیز در انتخابات بعدی تغییر خواهد کرد.

زرآبادی در خصوص سهم خواهی ها از دولت عنوان کرد: من با واژه سهم خواهی مخالف هستم؛ وقتی ما برای رسیدن به یک هدف تلاش می کنیم باید شرایط محقق شدن آن هدف را هم فراهم کنیم. طبیعی است برای محقق شدن اهداف اصلاح طلبان باید کسانی در کابینه باشند که به این اهداف اعتقاد داشته باشند. کسی که اعتقادی به اهداف اصلاح طلبان ندارد قطعاً نمی تواند خواسته های ما را محقق کند و این بحث سهم خواهی را رد می کند.

 

وزرای دولت یازدهم و دوازدهم خوب عمل نکردند

وی همچنین گفت: اگر می خواهیم نظرات این جریان فکری که بیشتر این نظرات با محوریت مردم در حوزه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی هستند محقق شوند باید وزرایی در دولت باشند که در این مسیر قدم بردارند. این کاملاً منطقی است که اصلاح طلبان به دولت بگویند کسانی وزیر شوند که به گفتمان اصلاح طلبی اعتقاد داشته باشند.

عضو فراکسیون امید ضمن بیان اینکه وزرای دولت نتوانستند انتظارات مردم و حتی خود آقای روحانی را آنگونه که باید برآورده کنند اظهار داشت: اعتقاد ما این بود که باید فرد توانمندی که به گفتمان اصلاح طلبی اعتقاد دارد به عنوان وزیر انتخاب شود. توانمندی و شایسته سالاری پیش فرض اصلی انتخاب وزرا بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه وزرای دولت یازدهم و دوازدهم خوب عمل نکردند و ضعیف بودند عنوان کرد: تنها کسی که قدرت تام برای محقق کردن اهداف اقتصادی و سیاسی را دارد آقای روحانی است و اگر می بیند اهداف او توسط وزرای دولت محقق نشده باید آنها را تغییر بدهد.

منبع : شبکه اطلاع رسانی راه دانا