وزارت خانه ای که پیگیر مطالبات جوانان است باید نسبت به قوانین و فرآیندها دید بهتری داشته باشد

مهندس سیده حمیده زرآبادی : یک کوتاهی و سستی از سوی وزارت ورزش و جوانان اتفاق افتاده است. اگر هرچه سریع‌تر کوتاهی را برطرف کنند نمایندگان مجلس قانع می شوند و مطالبات جوانان به نحو شایسته پاسخ می گیرد.

سیده حمیده زرآبادی عضو فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی درخصوص تذکر نمایندگان به رئیس جمهور در پی تعلل وزارت ورزش در تشکیل مجمع ملی سازمانهای مردم نهاد به خبرنگار مهر، گفت: با توجه به اینکه تشکیل این مجمع یکی از مطالبات جوانان در استانهای مختلف و یک مطالبه ملی است، یک تذکر کتبی با امضای ۷۰ نماینده به رئیس جمهور و وزیر ورزش و جوانان داده شد.

وی افزود: برای نمایندگان سوال است که چرا با وجود مشارکت هزاران جوان از سراسر کشور و انتخاب مجامع استانی جوانان، مجمع ملی تشکیل نشده است. نمایندگان مجلس با محوریت اعضای فراکسیون جوانان همچنین طرح سوال از وزیر ورزش و جوانان در این خصوص را مطرح کرده‌اند که سلطانی فر باید به زودی با حضور در کمیسیون تخصصی به این سوال پاسخ دهد.

وعده های غیر عملی وزارت ورزش، موجب بی اعتمادی جوانان می شود

نماینده مردم قزوین در مجلس با اشاره به پیگیری‌های نمایندگان از وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: وزارت ورزش مساله را طوری بیان می کند که گویی وزارت کشور باید این اساسنامه را تایید می‌کرد و تعلل انجام داده است. البته توضیحات وزارت ورزش قانع کننده نیست. وقتی جلسه ای با حضور اعضای کابینه برگزار می شود و احکامی برای جوانان صادر می شود، چطور ممکن است وزارت ورزش بدون هماهنگی این کار را انجام داده باشد. اگر مشکل ناهماهنگی باشد ایراد وزارتخانه را بیشتر نشان می‌دهد زیرا کاری را انجام داده‌اند که پیش بینی‌های قبلی را انجام نداده‌اند. فراکسیون جوانان پیگیر موضوع است تا هرچه زودتر مجمع ملی جوانان شکل بگیرد و وزیر ورز و جوانان باید در جلسه کمیسیون حاضر شود و به سوال پاسخ دهد.

زرآبادی خاطرنشان کرد: یک کوتاهی و سستی از سوی وزارت ورزش و جوانان اتفاق افتاده است. اگر هرچه سریع‌تر کوتاهی را برطرف کنند نمایندگان مجلس قانع می شوند و مطالبات جوانان به نحو شایسته پاسخ می گیرد.

وی با اشاره به قول معاون ساماندهی امور جوانان هنگام رونمایی از اساسنامه مجمع ملی در خصوص امضای رئیس جمهور پای این اساسنامه گفت: وزارت خانه ای که پیگیر مطالبات جوانان است باید نسبت به قوانین و فرآیندها دید بهتری داشته باشد. اینکه ما قولی بدهیم که عملی نیست و پس از چند ماه با فشار نمایندگان مجلس بگوییم مشکل از سوی وزارت کشور است جنبه خوبی ندارد. در آن جلسه نماینده‌ای از وزارت کشور حضور نداشته است. این برای شأن و جایگاه وزارتخانه مناسب نیست که بعد از تذکر و سوال نمایندگان چنین پاسخی بدهد. برخی مواقع مطالبی را مطرح می کنند که جایگاه یک مجمع یا ساختاری را در سطح بالا بدانند و بگویند رئیس جمهور اساسنامه را امضا می کند این می تواند موجب ضربه خوردن و ایجاد بی اعتمادی در جوانان شود. در شرایط فعلی کشور ما حق نداریم با اعتماد جوانان چنین برخوردهایی داشته باشیم.