وضعیت ارز اهمیت حمایت از کالای ایرانی را دوچندان کرده است

حمایت از کالای ایرانی همیشه باید به عنوان یک اصل برای همه ما مطرح باشد. حال با توجه به وضعیت ارز در کشور، حرکت به سمت کالای ایرانی اهمیت دوچندانی پیدا کرده است. اکنون نیاز است که حتی کالاهایی که تا به امروز وارد می‌کردیم و تولید آن در کشور وجود نداشت را هم، تولید کنیم و مسیر اقتصاد را به سمت خودکفایی بیشتر سوق دهیم.

ماینده قزوین در مجلس با اشاره به دستاوردهای برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک وجود این نمایشگاه را فرصتی عالی برای معرفی صاحبان صنایع توصیف کرد.

سیده‌ حمیده زرآبادی افزود: وجود این نمایشگاه‌ها چند ویژگی دارد: اول فرصتی است تا صاحبان صنایع کوچک بتوانند محصولات خود را به عموم و دیگر واحدهای تولیدی معرفی کنند. دوم اینکه در این فضاها، واحدهای تولیدی می‌توانند با یکدیگر آشنا شوند زیرا تولید یک محصول، فرآیندی چند مرحله‌ای را دنبال می‌کند و آشنایی و آگاهی صاحبان صنایع از کار هم، در این زنجیره تولید بسیار حائز اهمیت است و آن‌ها می‌توانند تکمیل‌کننده تولید یکدیگر باشند.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه صنایع کوچک فرصتی را مهیا می‌کند که تولیدکنندگان بدون واسطه، مشکلات و کم و کاستی‌های کار خود را با مسئولان درمیان بگذارند. از طرفی می‌توانند به واسطه همین گفت‌وگو، طرح‌ها و پیشنهادات خود را جهت بررسی بیشتر به تصمیم‌گیران این حوزه منتقل کنند.
وی در ادامه افزود: هرچه این نمایشگاه‌ها بیشتر و منظم‌تر برگزار شود خروجی کار تولیدکنندگان هم بیشتر به چشم می‌آید و همکاری و تعامل صاحبان صنایع با هم، افزایش پیدا می‌کند و اگر این روند، منطقی پیش رود بازار فروش تولیدکنندگان هم، رونق پیدا می‌کند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: حمایت از کالای ایرانی همیشه باید به عنوان یک اصل برای همه ما مطرح باشد. حال با توجه به وضعیت ارز در کشور، حرکت به سمت کالای ایرانی اهمیت دوچندانی پیدا کرده است. اکنون نیاز است که حتی کالاهایی که تا به امروز وارد می‌کردیم و تولید آن در کشور وجود نداشت را هم، تولید کنیم و مسیر اقتصاد را به سمت خودکفایی بیشتر سوق دهیم.
زرآبادی درباره تاثیر این نمایشگاه در صادرات کالاهای داخلی، گفت: معمولاً این نمایشگاه‌ها مخاطب خارجی هم دارد. از قرار معلوم در این دوره، چند کشور خارجی هم، غرفه‌دار هستند. گاهی در همین فضاها محصولاتی ارائه می‌شود که باب دل افرادی از دیگر کشورها است که در ادامه می‌تواند به صادرات آن کالا منجر شود. امیدوارم در این نمایشگاه که خیلی هم پرشور برگزار شده و همه استان‌ها در آن حضور دارند، صادرات‌محوری هم، در دستور کار تولیدکنندگان قرار گیرد.