اینکه گفته می‌شود نوع پوشش بازیکنان فوتبالیست مناسب حضور بانوان نیست دلیل قانع کننده‌ای نخواهد بود

سیده‌حمیده زرآبادی در مصاحبه با روزنامه همشهری گفت: مسئولانی که با حضور بانوان در ورزشگا‌ها مخالفت می‌کنند باید دلایل مخالفت خود را به‌صورت دقیق و واضح و براساس قانون برای مردم توضیح دهند. اگر این دلایل قابل حل است، حل شود و اگر قابل رفع و رجوع نیست که هیچ.

مصاحبه سيده حميده زرآبادى در مصاحبه با همشهرى در خصوص عدم حضور بانوان در ورزشگاه ها گفت:
علت مخالفت نداشتن راهکار است

عضو فراکسیون بانوان مجلس با بیان اینکه از نظر قانونی منعی برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها وجود ندارد، گفت: چنانچه از منظر قانونی منعی برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها وجود داشت نباید شاهد حضور بانوان در مسابقات والیبال و بسکتبال هم می‌بودیم و اگر قانونی در این مورد وجود ندارد رفتار دوگانه در این خصوص - یکی حضور بانوان در مسابقات والیبال و بسکتبال و دیگری منع حضور بانوان در ورزشگاه‌های فوتبال - معنایی ندارد.

نماینده مردم قزوین در خانه ملت گفت: اینکه گفته می‌شود نوع پوشش بازیکنان فوتبالیست مناسب حضور بانوان نیست دلیل قانع کننده‌ای نخواهد بود چراکه فوتبالیست‌ها با جوراب بلند، شلوارک و پیراهن آستین‌دار در زمین حاضر می‌شوند اما الان ما در معابر عمومی در برخی مواقع شاهد حضور آقایانی هستیم که پوشش آنها از یک فوتبالیست در زمین فوتبال کمتر است اما برخوردی با آنها نمی‌شود.

او تصریح کرد: اگر نوع پوشش فوتبالیست‌ها برای تماشای بانوان مشکل دارد همین فوتبال به‌صورت زنده از تلویزیون پخش می‌شود ضمن اینکه در ورزشگاه نیز فاصله جایگاه تماشاچیان از زمین زیاد است و عملا آنچه مشاهده می‌شود مشکل شرعی ندارد.

به گفته زرآبادی اگر قرار است مسئله‌ای درست شود باید همه جا درست شود، الان خانم‌های ورزشکار ما برای حضور در مسابقات خارجی لباس ویژه‌ای دارند تا هم حجابشان حفظ شود و هم بتوانند در مسابقات حضور پیدا کنند اگر واقعا مشکل حضور بانوان در ورزشگا‌ه‌ها نوع پوشش ورزشکاران است، می‌توان برای مسابقات داخلی آقایان نیز لباس ویژه‌ای را طراحی کرد تا به این ترتیب مشکل حضور بانوان در ورزشگاه‌ها نیز حل شود.

این عضو فراکسیون زنان مجلس ادامه داد: به‌نظر می‌رسد علت مخالفت با حضور بانوان در ورزشگاه‌ها نداشتن راهکار است و به همین دلیل از حضور آنها در ورزشگاه‌ها جلوگیری می‌شود. زمانی که مطالبه‌ای هرچند اندک در جامعه وجود دارد نوع برخورد با این مطالبات باید منطقی باشد و اگر قرار است منعی را ایجاد کنیم باید با راهکار منطقی آن را انجام دهیم.

به‌گفته زرآبادی حضور گزینشی زنان در ورزشگاه‌ها بیشتر یک نمایش است تا واقعیت؛ البته برخی افراد موافق حضور زنان در ورزشگاه‌ها حتی به‌صورت محدود اعتقاد دارند که این یک گام به پیش است و باید تدریجی این کار انجام شود.