بازرسی به پرونده مدیران متخلف که با رانت وام‌های ملیاردی می‌دهند، رسیدگی کند

سیده‌حمیده زرآبادی: متأسفانه برخی مدیران کل با عناوین مختلف برای کارمندان و مدیران مجموعه خود پرونده‌سازی می‌کنند. وقتی شایسته‌سالاری نباشد و ترس از افشای تخلف و زدوبندهای مدیران باشد، کارمند قربانی می‌شود.

سیده‌حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار آرمان‌شهر با اشاره به رفتار برخی مدیران ادارات که با نگاه سلیقه‌ای برای کارمندان پرونده‌سازی می‌کنند، گفت: سازمان بازرسی نشان داده که در برخورد با افراد متخلف جدیت دارد و دستگاه قضا نیز با قدرت به تخلفات رسیدگی می‌کند تا حقیقت مشخص شود، اما، متأسفانه امروز برخی از جایگاه خود سوءاستفاده کرده و از مدیرانی حمایت می‌کنند که تخلفاتشان آشکار است. اینجا سازمان بازرسی استان وظیفه دارد که شفاف در خصوص این موارد به افکار عمومی گزارش دهد و نگذارد کارمندی که در مقابل بی‌قانونی ایستادگی کرده است قربانی شود و مدیرانی با تخلفات بسیار ارتقا پیدا کنند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: تخلف اصلاح‌طلب، اصوالگرا و مستقل ندارد. امروز در صنعت استان چه اتفاقی رخ می‌دهد که سرمایه‌گذار و کارخانه‌دار فقط می‌خواهد درب کارخانه خود را ببند و برود. مشکلات اقتصادی گوشه‌ای از دغدغه صاحبان صنایع است. برخی فشارها، نگه‌داشتن مجوزها و ارائه سفارشی تسهیلات مصادق بارز تخلف است و این قبیل رفتارها در شرایط کنونی که کشور در مواجهه با تحریم‌های ظالمانه است، یعنی ستون پنجم دشمن شدن و به مردم خیانت کردن.
نماینده مردم قزوین در پاسخ به سوال آرمان‌شهر پیرامون تأثیر نمایندگان در انتصابات گفت: ارائه مشورت از سوی نمایندگان مردم برای انتصاب گزینه‌های شایسته و توانمند امری مرسوم است، اما، مشکل از آن‌جا شروع می‌شود که برخی به‌دنبال مدیر شدن افرادی هستند که نه تنها از شایستگی لازم برخوردار نیستند، بلکه، تخلفات آن‌ها محرز است و اینجاست که یک شبه تغییر به وجود می‌آید و باز مردم زیان می‌بینند. باید به‌طور شفاف مشخص شود که مدیران متخلف مورد حمایت چه افرادی هستند. اگر زرآبادی از متخلف حمایت می‌کند، خودش بزرگترین تخلف است.
وی در ادامه افزود: البته ما مدیران توانمند، شایسته و سالم در استان کم نداریم و نباید فراموش کرد که انقلاب اسلامی در دهه چهارم خود مدیرانی شایسته و توانمند پرورش داده است و در این میان با اندک مدیران متخلف نیز باید برخورد قاطع صورت بگیرد.
سخنگوی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: در خصوص استفاده از ظرفیت بانوان همواره تأکید کرده‌ایم، اما، این به آن معنا نیست که اگر مدیران زن توانمند نیستند و دچار تخلف هستند نباید با آن‌ها برخورد شود. بانوان استان ظرفیت بالایی دارند اما برخی نگاه‌های سلیقه‌ای در حوزه بانوان در استان، نه تنها به معرفی توانمندی بانوان استان منجر نمی‌شود، بلکه، زمینه حذف زنان توانمند به دست زنان را نیز فراهم می‌آورد که امیدواریم برخی مدیران فراموش نکنند که کسب جایگاه و پست مدیریتی هیچ افتخاری ندارد، بلکه، باید پرچم‌دار شفافیت و مبارزه با فساد و بی‌اخلاقی باشند.