برای اصلاح ساختار لازم است امنیت شغلی کارگران و تامین حداقل حقوق و دستمزد محقق شود.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: تعاونی ها علیرغم ظرفیت و توانی که در حل برخی مشکلات دارند، همچنان مورد بی مهری قرار دارند که این رویکرد باید اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیده حمیده زرآبادی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح دفتر انجمن صنفی کارگری استان قزوین گفت: تشکلهای کارگری از توانمندی بالایی برخوردارند و باید این ظرفیت مورد توجه قرار گیرد.

زرآبادی تصریح کرد: متاسفانه تعاونی ها را جدی نگرفتیم و از ظرفیت آنها استفاده نکردیم در حالی که می توانستیم برخی از مشکلات را با کمک این تشکلها برطرف کنیم.

وی بیان کرد: در تعاونی مسکن هم خوب عمل نشد کمی بی اعتمادی ایجاد کرد در حالی که اگر درست عمل می شد و حمایت و راهنمایی لازم صورت می گرفت شرایط فرق می کرد.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تعاونیها باید ساماندهی شوند تا در راستای اهداف تعیبن شده حرکت کنند که خوشبختانه در وزارتخانه ایده های خوبی برای ساماندهی وجود دارد که امیدواریم به نتیجه برسد.

وی با تقدیر از تلاش کارگران در عرصه های مختلف گفت: هیچ کاری از نظر ما کم اهمیت ندارد و در جامعه به همه نوع شغل نیاز داریم و حضور برخی افراد تحصیل کرده در مشاغلی مثل حمل بار و اثاثیه هر چند عیب و عار نیست اما کمی ما را به فکر می اندازد که یک جای کار ایراد دارد و شاید شایسته سالاری مورد توجه نبوده که برای تحصیل کرده ها هم فکری نشده است.

زرآبادی اظهارداشت: باید از افراد در جای مناسب استفاده شود تا هر کس بر اساس علاقه و رشته تحصیلی بتواند در جای مناسبی به مردم خدمت کند.

وی گفت: وضعیت کارگری در کشور مطلوب نیست و قراردادهای کوتاه مدت و سفید در گذشته نگران کننده بود و امروز هم کارگرانی داریم که علیرغم داشتن تخصص اما تعدیل می شوند که ما هم نگران این وضعیت هستیم.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای اصلاح ساختار لازم است امنیت شغلی کارگران و تامین حداقل حقوق و دستمزد محقق شود.

وی اضافه کرد: سلامت و ایمنی و امور درمانی کارگران هم باید مورد توجه قرار گیرد تا دغدغه این گروه کمتر شود