پروژه های ارتباطی به گیلان و مازندران متوقف نشود/تشکل های زیست محیطی باید تقویت شوند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه های ملی جاده قزوین به الموت، تنکابن و رحیم اباد به کلاچای با رفع مشکلات زیست محیطی بهتر است از توقف خارج شود تا هزینه ها هدر نرود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیده حمیده زرآبادی روز پنجشنبه در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: دو پروژه مهم ملی از جمله قزوین-الموت-تنکابن که هزبنه های میلیاردی شده و در حال حاضر به دلیل مشکلات زیست محیطی متوقف شده که باید موانع رفع شود.

وی افزود: تجمع گاوداری ها و مرغداری ها در کنار کارخانه سیمان آبیک و نیروگاه شهید رجایی موجب آلایندگی هوا شده اند که باید مورد توجه قرار گیرند.

زرآبادی بیان کرد: گفته شده آب تصفیه شده شهر صنعتی البرز مناسب کشاورزی نیست انتظار داریم با نگاه کارشناسی کارها ادامه یابد منطقی نیست راهکار فقط توقف پروره باشد.

وی یادآور شد: در قزوین مشکل تالابها و ریزگردها و بیابانی شدن اراضی نگران کننده است که باید جدی گرفته شود.

زرآبادی اظهار کرد: در سایت محمد اباد روزانه ۷۵۰ تن زباله تخلیه می شود و ظرفیت لند فیل کمتر از ۳۰ درصد است، انباشت بیشتر زباله در این مکان مشکلات زیست محیطی را به همراه خواهد داشت.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شهرک های صنعتی چون در محدوده شهرها هستند باید به مسائل زیست محیطی بیشتر توجه کنند.

وی ادامه داد: محیط زیست باید راهکار محور حرکت کند و تشکل های زیست محیطی باید تقویت شوند.