استفاده سیاسی از وضعیت معیشتی مردم آزاردهنده است

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسات مربوط به باغستان صرفاً صورت‌مسئله تغییر می‌کند و طرح و ایده خاصی برای حفظ آن مطرح نمی‌شود.
 

به گزارش ایسنا منطقه قزوین، سید حمیده زرآبادی در صحن شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اهمیت حفظ باغستان تصریح کرد: افراد زیادی در حوزه باغستان دغدغه دارند اما راهکار مناسبی جهت حفظ باغستان ارائه نمی‌شود، صورت‌مسئله بارها تکرار شده است اما برگزاری جلسات بدون ارائه ایده راهگشا نیست.

وی افزود: شورای شهر بایستی ایده خود را در جهت حفظ باغستان ارائه دهد، در حال حاضر استانداری و سایر دستگاه‌های اجرایی عضو سازمان باغستان هستند و ایده‌ها می‌تواند راهگشا باشد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تراکم در خیابان‌های مختلف تصریح کرد: در خیابان‌هایی که پهنای زیادی ندارد به‌طورمعمول تراکم زیادی نمی‌دهند، طبق اصول شهرسازی و معماری خانه‌های که در خیام و عدل وجود دارد به دلیل کم بودن پهنای خیابان و کوچه، تراکم مشخصی دارد.

وی افزود: در مناطقی مانند پونک و ملاصدرا نیز تراکم مشخص است و باید شرایط بحران و تراکم جمعیتی نیز در نظر گرفته شود، بنابراین میزان تراکم نیاز به کارشناسی معماری و شهرسازی دارد و اگر در محله‌ای تراکم کم می‌دهند به دلیل کارشناسی است.

زرآبادی تأکید کرد: شورای شهر باید بر درآمد پایدار تمرکز کند، همچنین در حوزه محیط زیستی نیز باید توجه کنید که قانون پیوست‌های زیست‌محیطی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: خیلی از پروژه‌ها مصوب شوراست و شورای شهر می‌تواند در این موردنظر بدهد و اگر پیوست زیست‌محیطی وجود ندارد پروژه را متوقف کنند و دستور بدهند با پیوست زیست‌محیطی انجام شود بنابراین شورا در این مورد اختیارات کامل دارد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: شورای شهر در برخی حوزه‌ها اختیارات کامل دارد و در سایر حوزه‌ها با انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی می‌تواند سطح اختیارات را با وظایف متناسب کند.

وی عنوان کرد: در خصوص استفاده از ظرفیت جوانان پیگیری‌های لازم انجام می‌شود و در این حوزه تلاش کردیم و بیشتر تلاش خواهیم کرد.
 
استفاده سیاسی از وضعیت معیشتی مردم آزاردهنده است

زرآبادی بیان کرد: در حوزه معیشت نیز باید تحریم‌ها را موردتوجه قرار دهیم، نسبت تحریم با سوء مدیریت غیرقابل قیاس است، استفاده سیاسی از وضعیت معیشتی مردم آزاردهنده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر ما وظیفه خود را به‌درستی و نظارت‌ها را به‌خوبی انجام دهیم سوء مدیریت‌ها حل می‌شود اما در حوزه تحریم باید همدلی صورت بگیرد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه گزارش دادن به مردم و ارائه مشکلات سبب بی‌اعتمادی رفع می‌شود، عنوان کرد: حقوق کارمندان شهرداری از دغدغه‌های مهم من است که پیگیری می‌کنم و امیدوارم که حل شود.