طرح «جهاد همبستگی ملی» برای آسیب‌دیده‌گان سیل در قزوین اجرا شود

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه اجرای طرح جهاد همبستگی ملی می‌تواند در افزایش اعتمادسازی مردم نقش بسزایی داشته باشد، گفت: این طرح را می‌توان در قزوین برای خانه‌هایی که تخریب شدند اجرا کرد.

سیده حمیده زرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: طرح یک مسجد یک خانه از طرح‌های خوبی است که می‌تواند در بازسازی واحدهای مسکونی واحدهای تخریب شده مناطق سیل‌زده کمک بسزایی کند.

وی بیان کرد‌: اجرای طرح جهاد همبستگی ملی می‌تواند در افزایش اعتمادسازی مردم نقش بسزایی داشته باشد و سرعت جمع‌آوری مشارکت‌های مردمی را تقویت کند.

زرآبادی خاطرنشان کرد: مردم قزوین در کمک کردن به اهالی ساکن در مناطق سیل‌زده حضور پررنگی داشته و جزو استان‌های برتر بودند که این مطلب نشان از همت قزوینی‌ها در کمک‌رسانی به هم‌نوعان و هم‌وطنان است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: استان قزوین در سیل‌های اخیر جزو استان‌هایی بوده که خسارت زیادی را متحمل نشده ولی تعدادی از واحدهای مسکونی در حادثه سیل تخریب شدند.

‌این مسؤول اضافه کرد: پیشنهاد می‌کنم این طرح را می‌توان علاوه بر استان‌های سیل‌زده گلستان، خوزستان و لرستان در قزوین که خانه‌هایی تخریب شدند اجرا کرد و واحدهای آسیب دیده را بازسازی و ساماندهی کرد.

وی با بیان اینکه بانک‌ها مکلف شدند در مناطق سیل‌زده مدرسه بسازند، گفت: انجام چنین کاری از اهمیت بسزایی برخوردار است و باید بدرستی و با کیفیت خوبی انجام شود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بازسازی منازل و مدارس تخریب شده در مناطق سیل‌زده یک مسوولیت اجتماعی است و همگان باید در آن مشارکت داشته باشند.

زرآبادی ابراز کرد: در کمک کردن به مردم سیل‌زده دستگاه‌های اجرایی، صنایع و بنگاه‌های اقتصادی نیز مسوولیت اجتماعی خود را انجام دهند و در بازسازی منازل سیل‌زده مشارکت کنند.

این مسؤول یادآور شد: در روند ساخت بیشتر واحدهای مسکونی آسیب دیده نظارتی نبوده و همین تاب‌اوری ساختمان‌ها را در برابر حوادث مانند سیل کاهش داده است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: به همین دلیل موضوع نظارت بر ساخت واحدهای مسکونی و همچنین راه‌ها اهمیت بسزایی دارد و باید به آن توجه ویژه‌ای کرد.