صدور مجوز در ۲۰۰ روز در بخش تولید منطقی نیست

سیده حمیده زرآبادی ریس مچمع نمایندگان استان و نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: روند ۲۰۰ روزه استعلام و دریافت مجوز در بخش تولید و صنعت از موانع تولید است.

به گزارش خبرنگار مهر، بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن روز چهارشنبه با حضور محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران، سیده حمیده زرآبادی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین، حجت الاسلام نورالله قدرتی رئیس کل دادگستری، محمد قاسمی دادستان قزوین، منوچهر حبیبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و جمعی از مسئولان و صنعتگران در سالن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد.

سیده حمیده زرابادی در این مراسم اظهار کرد: در بخش اجرا مشکلاتی داریم که همه باید برای رفع آنها همت کنیم متأسفانه در استان قزوین مشکلات از گذشته باقی مانده و هنوز برطرف نشده است.

وی با بیان اینکه زنجیره تولید از دیگر مشکلات تولید است، افزود: استعلام از دستگاه‌ها و مالیات‌ها در چرخه تولید تأثیرگذار است و زمانی که برای تولید باید مصرف شود در بوروکراسی اداری تلف می‌شود و انگیزه سرمایه گذار را کاهش می‌دهد.

زرآبادی بیان کرد: به نظر می‌رسد وزارت صنعت به هماهنگی دستگاه‌هایی که در تولید تأثیرگذار هستند توجه جدی نداشته است و در کنار آن وام‌ها با این سود توجیه اقتصادی ندارد و مشکلات گمرکف بیمه، مالیات برای تولید کننده دردسر ساز شده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان گفت: حدود ۲۰۰ روز میانگین گرفتن مجوز است که غیر قابل قبول است در حالی که در برخی کشورها در ۲۴ ساعت تا دو روز است.

وی اظهار داشت: در استان قزوین با حضور ریاست صمت و اتاق بازرگانی کارهای خوبی شده و با توجه بیشتر به شرکت‌های دانش بنیان می‌توان نتایج خوبی گرفت.

زرابادی بیان کرد: در شهرک‌های صنعتی استان هم خوب عمل شده ولی باید توجه به دانش بنیان بیشتر شود.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی افزود: باید دغدغه تولید کننده را رفع کنیم ریل گذاری باید درست باشد و اگر حمایت‌ها هم درست باشد دیگر تولید کننده هیچ دغدغه‌ای جز تولید نخواهد داشت.

در پایان این مراسم از ۳۲ واحد تولیدی و صنعتی نمونه در قزوین تجلیل شد.