تشکیل وزارت بازرگانی پاک کردن صورت مسئله است

سیده حمیده زرآبادی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره رفتار ضدونقیض دولت درباره طرح انتزاع وزارت بازرگانی از وزارت صنعت، گفت: تشکیل وزارت بازرگانی نه تنها نمی‌تواند تاثیری در ساماندهی بازار و کاهش قیمت کالاها داشته باشد بلکه در صورت موافقت با این طرح حدود 6 ماه نیز امور مربوط به بازار به حال خود رها شده و متولی ندارد.

 

تشکیل وزارت بازرگانی فرصتی برای فرار از پاسخگویی است

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تشکیل وزارت بازرگانی فرصتی برای فرار از پاسخگویی است، افزود: در واقع اگر با تشکیل این وزارت موافقت شود، بهانه جدیدی برای مسئولان ایجاد می‌شود تا مشکلات موجود در بازار باقی بماند.

وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته تفکیک وزارت بازرگانی از صنعت 3 بار در مجلس مطرح شد که در تمام موارد با مخالفت نمایندگان روبه‌رو شد، اظهار کرد: در ماه گذشته قائم مقام ویژه‌ای برای امور بازرگانی در وزارت صنعت انتخاب شد، باید دید عملکرد مسئول جدید چگونه است.

مجلس تنها به دنبال رفع مشکلات و نابسامانی‌های بازار است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه مجلس تنها به دنبال رفع مشکلات و نابسامانی‌های بازار است، اضافه کرد: آقای رحمانی می‌تواند در ساختار و چارچوب وزارتخانه تغییراتی همانند تشکیل قائم مقام ویژه بازرگانی انجام دهد تا زمینه برای ساماندهی مشکلات معیشتی تاحدودی فراهم شود.

مخالفت اکثر نمایندگان با طرح تفکیک وزارت بازرگانی از صنعت

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه به نظر می‌رسد نمایندگان با طرح تفکیک وزارت بازرگانی از صنعت مخالفت کنند، ادامه داد: دولت باید به جای اصرار برای تشکیل وزارتخانه جدید به دنبال حل مشکل باشد چراکه تشکیل وزارت بازرگانی تنها پاک کردن صورت مسئله است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: اگرچه طرح تفکیک وزارت بازرگانی از صنعت در دستور کار هفته گذشته صحن علنی مجلس قرار داشت اما به دلیل مخالفت نمایندگان از دستور کار خارج شد.