حضور هیات پارلمانی ایران در اجلاس بین المجالس جهانی در بنگلادش

هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در یکصد و سی و ششمین اجلاس بین المجالس جهانی باحضور 'سیده حمیده زرآبادی' روز شنبه وارد داکا پایتخت بنگلادش شد.

هیات اعزامی مجلس شورای اسلامی به یکصد و سی و ششمین اجلاس بین المجالس (IPU) متشکل ازسیده حمیده زرآبادی، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، کاظم جلالی، سید مصطفی ذوالقدر، جلیل مختار، مسعود رضایی، سیده فاطمه حسینی,  است.
یکصد و سی و شمشمین اجلاس بین المجالس بعدازظهر امروز(شنبه) به مدت پنج روز و با شرکت یک هزار و 355 نفر از اعضای پارلمان 135 کشور با سخنرانی شیخ حسینه نخست وزیر بنگلادش در داکا آغاز می شود.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت،پس از ورود هیات پارلمانی ایران به داکا، فاطمه حسینی و جلیل مختار در نخستین نشست حاشیه‌ای اجلاس زنان پارلمان‌های عضو IPU شرکت کردند.
همچنین در نخستین روز حضور هیات پارلمانی کشورمان، مصطفی ذوالقدر و حمیده زرآبادی در نشست اعضای مجالس کشورهای اسلامی عضو IPU در حاشیه اجلاس بین‌المجالس حضور یافتند.
اتحادیه بین المجالس جهانی با قدمتی 125 ساله پیشبرد صلح و امنیت جهانی از طریق گفت و گوهای سیاسی، ارتقای مردم سالاری، احترام و رعایت حقوق بشر و همچنین مشارکت در توسعه نهادهای موثر نمایندگی و قانونگذاری را در دستور کار خود قرار داده است. 
صد و سی و پنجمین مجمع اتحادیه بین المجالس جهانی در آبان ماه سال گذشته در ژنو با شرکت 130 کشور جهان برگزار شد.
در این اجلاس در خصوص نقض حقوق بشر، آزادی و مشارکت زنان در فعالیت های سیاسی و ایجاد همکاری بین زنان و مردان برای دسترسی به اهداف سیاسی بحث و بررسی قرار گرفت.