سفر هیات دولت به قزوین می تواند کارگشای حل مشکلات و توسعه استان باشد

تصویر
زرآبادی با دعوت از مردم قزوین برای حضور در مراسم استقبال از رئیس جمهور مطرح کرد

نماینده مردم قزوین و آبیک در مجلس به تشریح جزئیات سفر رئیس جمهور به استان قزوین پرداخت و در پیامی از مردم استان دعوت کرد تا بار دیگر همبستگی میان دولت و ملت را به تصویر بکشند.

سیده حمیده زرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، ضمن دعوت از مردم استان قزوین خصوصا بانوان استان برای حضور در مراسم استقبال از رئیس جمهور گفت: از عموم مردم شریف و شهیدپرور به ویژه بانوان فهیم و فرهیخته استان قزوین دعوت می‌کنم تا با حضور پرشور در مراسم استقبال از رئیس جمهور و هیات دولت که ساعت 9 صبح فردا هفتم مهرماه در ورزشگاه شهید رجایی قزوین برگزاری می شود یک بار دیگر همبستگی میان دولت و ملت را به تصویر بکشند.

نماینده مردم قزوین و آبیک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به طرح مطالبات مردم شریف استان، حضور پر برکت رئیس جمهور در استان قزوین گشایش گر افق‌های جدید رشد و پیشرفت و توسعه گشته و با اتخاذ تصمیم‌های شایسته، گام‌های محکم در روند ارتقای همه جانبه قزوین برداشته خواهد شد.

وی یادآور شد: سفر هیات دولت می تواند کارگشای حل مشکلات و توسعه استان باشد و همچنین جلوه‌ای از انسجام وحدت مردم متدین و انقلابی و ولایتمدار استان خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم درباره برنامه‌های پیش روی سفر استانی رئیس جمهور تصریح کرد: در سفر ریاست جمهوری برخی از پروژه های ناتمامی که از سالیان گذشته باقی مانده بود افتتاح می شود.

زرآبادی افزود: از جمله پروژه‌هایی که مورد پیگیری قرار می‌گیرد پروژه راه قزوین- الموت- تنکابن است که پروژه‌ای ملی به شمار می‌رود اما بنا به دلایلی متوقف شده و امید است در این سفر گشایشی ایجاد شود.

وی تاکید کرد: بحث تخصیص ردیف 215 آبرسانی موضوع مهم دیگری است که با توجه به اینکه استان قزوین تنها استانی است که ردیف آبرسانی ندارد امید است توجه ویژه‌ای به آن شود البته از سد طالقان 60 میلیون مترمکعب آب به استان قزوین تخصیص داده شده اما به دلیل نبود ردیف مذکور این مهم اجرایی نشده است حال در این سفر تلاش داریم تا این ردیف اختصاص یابد.

سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین و آبیک در مجلس دهم ادامه داد: استان قزوین دارای مشکل آب شرب و آب کشاورزی است که با توجه به پروژه‌های تعریف شده امیدواریم اقداماتی در این زمینه صورت گیرد.

وی با یادآوری برخی پروژه‌های راه‌های بین روستایی تاکید کرد: قزوین دارای مناطقی است که ماهیتی کوهستانی دارد که نیاز است برای بهبود راه‌ها اعتباراتی در نظر گرفته شود.

زرآبادی افزود: پروژه شتاب گر ملی برای جذب نخبگان نیز باید مورد توجه واقع شود، همچنین پروژه‌ای های درمانی نیز قابل بررسی است چرا که سرانه تخت های بیمارستانی در استان قزوین از نرم معمول پایین‌تر است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با یادآوری برخی پروژه‌های فرهنگی تاکید کرد: احداث موسسه‌های فرهنگی و تخصیص اعتبارات به آن، همچنین ایجاد فضاهای ورزشی موضوعی قابل تامل است، از سوی دیگر پروژه‌های مختص به بانوان از دیگر مواردی است که باشد پیگیری شود.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر با دو گروه از بانوان روبه‌رو هستیم، نخست بانوان بی‌سرپرست یا بدسرپرست و دوم بانوان تحصیلکرده و توانمند بوده که هر دو در اشتغال دچار مشکل هستند که باید در این زمینه تدبیری اندیشیده شود و به نظر می‌رسد با ارائه وام‌های خوداشتغالی می‌توان گام های موثری در این زمینه برداشت همچنین به کارگیری زنان توانمند و تحصیلکرده باید به صورت جدی از سوی دولت مورد توجه قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: بحث گردشگری نیز در سال‌های گذشته مورد غفلت قرار گرفته در حالیکه قزوین پتانسیل گردشگری بسیار زیادی را در خود جای داده است تا جایی که تعداد بناهای تاریخی که در قزوین به ثبت رسیده دارای رتبه‌های نخست است اما متاسفانه به این مزیت نگاه ویژه‌ای نشده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: ناگفته نماند که بسیاری از کارخانه ها در استان قزوین در حالت نیمه فعال قرار دارند که باید با تخصیص اعتبار و تسهیل فرآیند اختصاص این اعتبارات مشکلات در استان قزوین برطرف شود.