شرایط دریافت تسهیلات برای بخش صنعت باید آسان تر شود

سیده حمیده زرآبادی :

قزوین-ایرنا- نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی خواستار آسان تر شدن شرایط ارائه تسهیلات بانکی به بخش صنعت شد.

به گزارش ایرنا، سیده حمیده زرآبادی شنبه شب در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان قزوین که با حضور رئیس کل بانک مرکزی برگزار شد، افزود: برخی واحدهای تولیدی به دلیل شرایط سخت مربوط به وثیقه امکان دریافت تسهیلات بانکی را پیدا نمی کنند که در این رابطه باید بازنگری های لازم از سوی بانک مرکزی صورت بگیرد.
عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در کنار اولویت پرداخت تسهیلات بانکی به بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط، باید شرایطی را نیز برای ارائه کمک های مالی به واحدهای تولیدی بزرگ در نظر گرفت چرا که این واحدها دارای اشتغال و تولید قابل توجهی هستند.
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: در کنار توجه به راه اندازی واحدهای جدید، باید به فکر فعال ساختن ظرفیت های موجود نیز بود و در این رابطه باید به ضرورت احیای واحدهای غیرفعال شهرصنعتی البرز اشاره کرد.
وی در ادامه استان قزوین را با مشکل آب شرب و کشاورزی روبرو دانست و اظهار کرد: در این رابطه نیز باید با تامین مالی مناسب شاهد اجرای طرح هایی که به مصرف بهینه آب کمک می کند، باشیم.
زرآبادی با بیان اینکه در بسیاری از موارد می توان با مدیریت بدون اتکا به منابع مالی مشکلات را از میان برداشت، اظهار کرد: این کار نیازمند برنامه ریزی و خلاقیت است که باید مورد توجه مدیران اجرایی قرار بگیرد.