خود را کنار کارگران می‌بینم

تصویر
سیده حمیده زرآبادی درنشست صمیمی با اعضای خانه کارگر و تشکل های کارگری و بازنشستگان استان:

جلسه رئیس و اعضای هیات اجرایی خانه کارگر استان و نمایندگان تشکل‌های کارگری و بازنشستگان استان قزوین با مهندس سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی عصر روز شنبه 1395/08/15 در دفتر ایشان برگزار شد

سیده حمیده زرآبادی ، دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در این دیدار صمیمی با تأکید بر اینکه خود را همراه و در کنار کارگران می‌بینم، گفت: مهم‌ترین موضوع روز کارگران، بحث اصلاح قانون کار و ادغام دیگر بیمه‌ها در بیمه تأمین اجتماعی است.
زرآبادی‌ با اشاره به مطالبات بیان‌شده از سوی نمایندگان کارگران و بازنشستگان نیز گفت: گرچه در کمیسیون تلفیق مجلس حضور ندارم ولی این مطالبات را به نمایندگان حاضر در این کمیسیون انتقال می‌دهم و در صحن علنی به‌صورت تذکر و سؤال و حتی جلسه موضوع را از وزیران بهداشت و کار پیگیری می‌کنم.

وی طرح سلامت را دارای اهداف اولیه مطلوبی دانست و تصریح کرد: اینکه در مسیر اجرا مشکلاتی به وجود آمده است باید بررسی دقیق صورت گیرد، معتقدم نباید با اجرای این طرح کارگران و اقشار و گروه های کم درآمد، با مشکلات بیشتری روبه رو شده و ضعیف‌تر شوند.

عضو شورای اجرای بین المجالس کشور افزود: کارگران سرمایه های ارزشمندی برای پویایی جامعه هستند؛ اگر چه در شرایط کنونی این قشر بزرگ با توجه به برخی مشکلات و کمبود ها در مضیقه قرار گرفته اند اما عده ای از این قبیل موضوع سوءاستفاده کنند و امروز باید از شعار دادن دست برداشت و برای احقاق حقوق کارگران اقدام و عمل را سرلوحه کار قرار بدهیم تا جامعه کارگران با توجه به ساعت ها کار و تحمل سختی دیگر از لحاظ معیشتی، رفاهی و... در تنگنا نباشند.

وی در ادامه خواستار توجه بیشتر نمایندگان تشکل‌های کارگری به تبیین موضوع حقوق شهروندی برای کارگران شد و گفت: باید با افزایش سطح آگاهی کارگران نسبت به حقوقشان، سطح امنیت شغلی و حقوقی را افزایش داد.

زرآبادی تصریح کرد: بعضاً مشاهده می‌شود مسئولان به حضور فیزیکی جامعه کارگران در مراسم‌ها نیاز دارند و زمانی که باید نظرات آنان را درباره مسائل مربوطه جویا شوند، علاقه ای به شنیدن صدای کارگران و مطالبات به حق این قشر شریف و بزرگوار نشان نمی دهند.