پیشگیری از تغییرکاربری اراضی کشاورزی در اولویت برنامه ها باشد

تصویر
سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک

 نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: با فرهنگ سازی، اطلاع رسانی بموقع و افزایش گشت های بازرسی باید پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین در اولویت قرار گیرد.

 

به گزارش خبرنگار مهر، سیده حمیده زرآبادی روز سه شنبه با حضور در اداره کل امور اراضی استان قزوین در جریان فعالیت های این اداره در جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی قرار گرفت.

حمیده زرآبادی در این بازدید که علی اکبر متقی فرد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، رضا افلاطونی مدیرکل امور اراضی استان نیز حضور داشت با بیان اهمیت اجرای طرح کاداستر و ممانعت از تغییر کاربری اراضی در استان گفت: باید بیشترین فعالیتها بر مبنای پیشگیری از تغییرکاربری اراضی کشاورزی باشد و ایجاد گشت های بازرسی و کمک گرفتن از مشارکت و همکاری مردم در اطلاع رسانی بسیار مهم است.

تصویر

وی افزود:وقتی بنایی غیرقانونی در اراضی کشاورزی ساخته می شود حتی تخریب آن نمی تواند مرغوبیت اراضی کشاورزی را بازگرداند و بسیاری از این اراضی قابل کشت برای کشاورزی نیست و این آسیب جبران ناپذیر است.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی بموقع و نیز اعمال قانون کاری کنیم تا کسی جسارت تعرض به اراضی کشاورزی را پیدا نکند و قوانین سخت گیرانه هم در این راستا ضروری است.

  تصویر

زرآبادی گفت: اجرای طرح کاداستر که می تواند ضمانت بخش تعیین حق دولت و مردم باشد باید با سرعت بیشتری در استان عملیاتی شود تا انگیزه کشاورزان برای کار نیز تقویت شود.