نگرش سنتی مسئولان به صنایع دستی مانع تولید انبوه آنها/ هتل‌ها ملزم به استفاده از هنرهای سنتی بومی ایرانی شوند

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی:

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه مسئولان همچنان به صنایع دستی به چشم مشاغل خانگی نگاه می‌کنند، گفت: هتل‌ها نیز باید در چیدمان ملزم به استفاده از صنایع‌دستی و هنرهای سنتی بومی ایرانی شوند.

سیده حمیده زرابادی  با اشاره به ضرروت توجه به صنعت گردشگری و صنایع‌دستی، گفت: اگرچه تمامی مسئولان در هر رده بر جایگاه صنایع دستی و گردشگری در رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال تاکید دارند اما هنوز بستر و زیرساخت‌های آن فراهم نشده است چراکه مسئولان همچنان به صنایع دستی به چشم مشاغل خانگی نگاه می‌کنند که این نگاه خود در رسیدن به تولید انبوه از طریق صنایع دستی مانع ایجاد می‌کند.   

نماینده مردم قزوین، آبیک، البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چرخه تولید و توزیع صنایع دستی با نواقص بسیاری رو به رو است، افزود: تولیدکنندگان صنایع دستی هنوز به صورت سنتی کار کرده و دستگاه و مسئولی نیست که برای محصولات آن‌ها بازاریابی کند و از آنجا که این زنجیره کامل نیست اولا تولید آن‌ها به انبوه نمی‌رسد ثانیا باز ملی و جهانی پیدا نمی‌کند.  

وی بر ضرورت تبلغیات برای صادرات صنایع دستی، گفت: عدم تبلیغات و معرفی صنایع دستی ایران در داخل و خارج از کشور سبب شده نمونه‌های تقلبی آن‌ها توسط چین و دیگر کشورهای تولید و حتی به داخل کشور وارد شوند که این مسئله نشان از  همان نواقص موجود در چرخه تولید و توزیع است.

زرآبادی با تاکید براینکه دست‌کم در مصارف زندگی شخصی خود باید از وسایل بومی و بوم‌آورد استفاده کنیم، افزود: هتل‌ها نیز باید در چیدمان ملزم به استفاده از صنایع‌دستی و هنرهای سنتی بومی ایرانی شوند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین برگزاری نمایشگاه‌ها و شهرک‌های صنایع دستی متعدد را راهی برای رواج خرید وسایل هنری و صنایع‌دستی بومی توسط عموم مردم عنوان کرد./

پایان پیام

 

منبع خبر: 
خبرگزاری خانه ملت