تصویب قوانین جدید معافیت‌های مالیاتی در سال ۹۷

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی:

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: سقف معافیت مالیاتی درآمد ماهیانه کارکنان دولتی و غیردولتی در سال ۹۷ به میزان دومیلیون و ۳۰۰ هزارتومان و برای مالیات‌های مستقیم، یک میلیون و ۸۰۰ هزارتومان به تصویب رسید.

«سیده حمیده زرآبادی»: امروز در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس، قوانین متعددی در جزییات لایحه بودجه ۹۷ به تصویب رسید که مهمترین آن معافیت‌های مالیاتی افراد بود.

وی افزود: بر اساس بودجه سال ۹۷، سقف معافیت های مالیاتی موضوع ماده ۸۴ قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۱۳۶۶/۱۲/۴ و اصلاحات بعدی آن، در سال بعد سالانه مبلغ ۲۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین می‌شود. به طوری که اگر درآمد ماهیانه شخصی معادل دومیلیون و ۳۰۰ هزارتومان باشد، از پرداخت مالیات، معاف است.

زرآبادی تصریح کرد: نرخ مالیات برکل درآمد کارکنان دولتی و غیردولتی اعم از حقوق و مزایای فوق العاده و کارانه و غیره، مازاد بر مبلغ مذکور، تا سه برابر آن مشمول مالیات سالانه ۱۰ درصد، نسبت به مازاد سه برابر تا چهار برابر آن مشمول مالیات سالانه ۱۵ درصد، نسبت به مازاد چهاربرابر تا شش برابر آن مشمول مالیات ۲۵ درصد و مازاد شش برابر ۳۵ درصد تعیین می شود. همچنین کسانی که اظهارنامه مالیاتی ارائه می‌کنند تا سقف ماهیانه یک میلیون و ۸۰۰ هزارتومان ، از پرداخت مالیات معاف هستند.

 

افزایش حامل های انرژی فقط با تصویب هیات وزیران

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان داشت: برابر مصوبات امروز در مجلس شورای اسلامی، هرگونه افزایش قانونی بهای آب، برق، و گاز مصرفی در بخش های خانگی، کشاورزی، صنعتی و خدماتی فقط با مصوبه هیات وزیران امکان پذیر است. به عبارت دیگر چون قبلا این افزایش قیمت ها در اختیار وزارت خانه بود، با این روش افزایش قیمت ها به راحتی امکان پذیر نیست.

 

استانی شدن محل وصول ارزش افزوده

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: طبق مصوبه جدید، سازمان امور مالیاتی کشور موظف است ترتیبی اتخاذ نماید که مالیات و عوارض ارزش افزوده واحدهای تولیدی و خدماتی در هر استان، توسط اداره کل امورمالیاتی همان استان وصول گردد. لذا از آنجایی که استان قزوین یک استان صنعتی است، بنابراین میزان سهم ارزش افزوده استان افزایش می یابد که می توان با برنامه ریزی صحیح به منظور توسعه هرچه بیشتر بکارگیری شود.

منبع خبر: 
پایگاه خبری و تحلیلی آرمانشهر