نشست با رئیس سازمان شهرداری ها ودهیاری های کشور

تصویر
نشست شهرداران استان قزوین

نشست شهرداران استان قزوین با معاون عمرانی وزیر کشور و  رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در روز دوشنبه 95/10/6 برگزار شد، در این جلسه که با پیگیری سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم شریف قزوین، البرز و آبیک در سازمان شهرداری ها و دهياری های كشور صورت گرفت، تصمیماتی پیرامون تحویل در مدیریت شهری و همچنین رفع موانع و مشکلات در زیرساخت های شهری موجود در شهرهای استان اتخاذ شد.

در این نشست سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین با اشاره به مشکلات و چالش های موجود در مدیریت شهری، افزود: شهرداری ها  در خط مقدم خدمت رسانی به مردم قراردارند و به نوعی ویترین خدمت رسانی نظام به مردم می باشند؛ از این باید تلاش کنیم تا چالش های پیش روی شهرداری ها به ویژه در حوزه درآمدهای پایدار و کمک های دولت با توجه به رکود ساخت و ساز مرتفع گردد. لذا دولت با داشتن نگاه ویژه به شهرداری ها می تواند نقشی ارزنده در رفع مشکلات شهرداری ها ایفا کنند تا در این مسیر شهرداری ها نیز با انگیزه ای مضاعف در خدمت رسانی به مردم کوشا تر از همیشه ظاهر شوند.

 عضو هیت ریسه کمیسیون صنایع و معادن در ادامه با بیان مهمترین کمبودها و مشکلات موجود در شهرداری های استان قزوین از سازمان شهرداری ها در خواست نمود تا در حوزه های مدریت پسماند های شهری، طرح های زیربنایی، جداسازی آب خام فضای شهری از آب شرب شهری، ماشین آلات، قیر یارانه ای، وام های بلند مدت جهت اجرای نمودن طرح های شهرداری ها به شهرداری های قزوین کمک نمایند.

در ادامه شهرداران استان به ارائه مسایل و مشکلات موجود در حوزه های مختلف شهری در استان قزوین پرداختند.

در خاتمه جلسه مهندس خندان دل معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزیرکشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با تشکر از پیگیری های نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک، دستورات مقتضی را جهت مرتفع نمودن چالش های موجود در شهرداری های استان صادر نمودند.
 1- مقرر گردید کلیه شهرداری های استان که مشکل مالی در حوزه مدیریت پسماندهای شهری دارند سازمان شهرداری ها نسبت به مرتفع نمودن مشکلات مالی آن ها در اسرع وقت اقدام نماید.
 2- مقرر گردید شهرداری های که تقاضای ساخت ایستگاه آتش نشانی دارند، سریعا به سازمان شهرداری ها اعلام نمایند تا سازمان شهرداری ها کمک های لازم را انجام دهند.
 3- مقرر گردید شهرداری های که مشکل جدی در حوزه رفاه عمومی دارند، سریعا به سازمان اعلام نمایند تا کمک های مالی لازم در این خصوص انجام گیرد.
4-مقرر گردید شهردارهای که نیاز به ماشین آلات دارند، سازمان شهرداری ها با توجه به اقدامات لازم جهت واگذاری آن اقدام نمایند.
5- مقرر گردید شهرداری های که طرح های زیربنایی در حوزه درآمد پایدار دارند، اعلام نمایند تا سازمان شهرداری ها در صدور مجوز اوراق مشارکت اقدام نماید.
6- مقرر گردید که تهسیلاتی ویژه به طرح های شهرداری ها که به سازمان شهرداری ها ارائه شده پرداخت شود.
7-مقرر گردید به کلیه شهرداری های استان که دارای طرح مصوب آب خام فضای سبز دارند، هزینه اجرای طرح پرداخت گردد.

شایان ذکر است در این جلسه دکتر معصومی معاون سازمان شهرداری ها و کلیه مدیران کل ستادی سازمان شهرداری ها حضور داشتند.