مهارت آموزی کلید اصلی حل معضل بیکاری است

نماینده مردم قزوین:

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه مهارت آموزی و کارآفرینی کلید اصلی حل معضل بیکاری است.

به گزارش ایرنا سیده حمیده زرآبادی روز دوشنبه در نشست هم اندیشی بانوان شاغل در مجموعه فنی و حرفه ای افزود: زندگی سالم، با نشاط و امید، شعار امسال هفته سلامت است و بانوان نقش بسزایی در این امر مهم دارند و می توانند این ویژگی ها را از خانه و خانواده به جامعه انتقال داده تا جامعه سالمی داشته باشیم.
وی با اشاره به اهمیت مهارت آموزی برای جوانان دانش آموخته در کشور، گفت: ضروری است به منظور جذب پایدار جوانان به بازار کار، فرهنگ مهارت آموزی بین این قشر نهادینه شود.
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد:باید نقش مهم زنان در توانمندسازی نیروی انسانی با آموزش های فنی و حرفه ای بیش از پیش در الویت قرار گرفته و سرلوحه کار آموزشی تمام مدیران استانی قرار بگیرد .
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین نیز، توسعه آموزش های مهارتی در سال 97 را بر اساس نیاز بازار کار و حمایت از تولید ملی عنوان کرد و افزود: حمایت از کالای ایرانی و تولید و اشتغال بدون مهارت آموزی برای قشر کارگر محقق نمی شود.
منصور جلیلوند گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان با وجود مراکزی با ظرفیت های گوناگون آموزشی و وجود آموزشگاههای آزاد در سطح استان سعی داشته تا در راستای توانمند ساختن افراد فاقد مهارت نقش مهمی در حل مشکل اشتغال داشته باشد.
در این نشست از کارآفرینان و آموزشگاههای آزاد برتر و کارکنان بخش دولتی تقدیر به عمل آمد.