روند ارائه خدمات و سرعت اقدامات در شهر اقباليه مطلبوب نيست

سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین،البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: شهر اقباليه شهر جواني است و بايد سرعت ارائه خدمات در آن بيشتر شود، متاسفانه با گذشت چندين سال همچنان مشكلات سابق در اقباليه وجود دارد،كه مهم ترين مسله ى آن هم حاشيه نشينى و اتباع خارجى است بنده چندين جلسه با استاندارى،نيروى انتظامى و اتباع استادارى در اين خصوص داشته ام و اگر اقدامى در اين حوزه صورت گرفته بسيار كند بوده و مطلوب نيست.

جلسه اى به منظور بررسى مشكلات و كمبودهاى شهر اقباليه با حضور سيده حميده زرآبادى نماينده مردم قزوين، البرز و آبيك در مجلس شوراى اسلامى، آشناگر معاون سياسى و امنيتى استاندار، امام جمعه اقباليه، بخشدار مركزى قزوين، مديركل اتباع خارجى استاندارى و جمعى از معتمدين محلى شهر اقباليه با شهردار و شوراى اسلامى شهر اقباليه برگزار شد. سيده حميده زرآبادى در اين جلسه بيان داشت: شهر اقباليه شهر جواني است و بايد سرعت ارائه خدمات در آن بيشتر شود، متاسفانه با گذشت چندين سال همچنان مشكلات سابق در اقباليه وجود دارد،كه مهم ترين مسله ى آن هم حاشيه نشينى و اتباع خارجى است بنده چندين جلسه با استاندارى،نيروى انتظامى و اتباع استادارى در اين خصوص داشته ام و اگر اقدامى در اين حوزه صورت گرفته بسيار كند بوده و مطلوب نيست.

نماينده مردم قزوين در ادامه افزود: مشكل اصلى افرادى هستند كه به صورت غير رسمى در اين شهر ساكن هستن كه چيزى حدودى ٣برابر افرار مجاز هستند و براى حل اين مسله انسجام بين دستگاهى نياز است. نماينده مردم قزوين در مجلس شوراي اسلامى با اشاره به اينكه در شهر اقباليه هنوز به نقطه مطلوبى از لحاظ سوادآموزى و آموزش نرسيده ام، گفت: خيلي از مشكلات به علت بحث فرهنگ و نبود فرهنگ سازى بازمى گردد و شهردارى بايد در بحث فرهنگ سازى كمك كند. اگرچه سرعت ساماندهى اتباع مناسب نبوده ولي مردم هم در اين روند تاثير گذار هستند و فرهنگ سازى سهم بسزايى در افزايش خدمت رسانى و تسريع در انجام اقدامات خواهد داشت. عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس با اشاره به پيگيرى هاى بسيارى كه در خصوص بخش شدن شهر اقباليه در وزارت كشور صورت گرفته است، گفت: در آخرين مكاتبه اى كه با وزارت كشور در اين خصوص داشته ام، بيان شده كه اين موضوع با درخواست استاندارى استان قزوين از دستور كار خارج شده است و بايد با بررسى هاى لازم مشكلات و موانع موجود در مسير تحقق اين امر را مرتفع ساخت.سيده حميده زرآبادى در پاسخ به درخواست هاى شهروندان اقباليه كه خواستار حل مشكل آب در اين منطقه بودند، افزود: براى استان قزوين در طرح تابستانه ى كشت سهمى در نظر نگرفته بودند كه با تذكر به وزير و پيگيرى هاى صورت گرفته از وزارت خانه، براى استان قزوين هم در طرح كشت تابستانه سهم لازم تخصيص داده شد.