تیم اقتصادی دولت افراد توانمندی برای شرایط بحرانی ندارد

سیده حمیده زرآبادی عضو کمیسیون صنایع مجلس : متاسفانه تیم اقتصادی دولت افراد توانمند و فرماندهانی قوی و زبده برای دوران جنگ اقتصادی و عبور از شرایط بحرانی و ویژه ندارد.

سیده حمیده زرآبادی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: اگر بپذیریم در شرایط حساس کنونی دشمنان ما جنگی اقتصادی علیه کشور آغاز کرده اند و در وضعیت ویژه هستیم باید نیروهایی توانمند و سربازان و فرماندهانی شجاع و جسور برای مقابله داشته باشیم.

وی اضافه کرد: بدون شک باید در نبرد اقتصادی نیروهای زبده ای داشته باشیم اما چنین چیزی امروز دیده نمی شود و در شرایط ایجاد شده هیچ برنامه و ایده و طرحی از تیم اقتصادی دولت ندیده ایم.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در تغییراتی که این روزها مطرح شده نام وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی در صدر است اما مجلس فقط می تواند در مورد وزیر اقتصاد ورود کند که در این زمینه جدی هستیم و باید راس هرم اقتصادی تغییر کند.

نگران جانشینان تیم اقتصادی هستیم

زرآبادی یادآورشد: انتخاب رئیس بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه و مشاوران با رئیس جمهور است و مجلس نمی تواند ورود کند اما در حوزه وزیر اقتصاد این اختیار وجود دارد و استفاده می کنیم.

وی اظهارداشت: در این روزها استیضاح چند تن از وزرا مطرح است مانند وزیر اقتصاد و یک سری از وزرا هم جابجا خواهند شد.

زرآبادی گفت: با توجه به مشکلات ایجاد شده همه به ضرورت تغییر واقفند و به آن رسیده اند اما نکته مهم این است که تیم اقتصادی کنونی توان مقابله با طوفانهای پیش رو را ندارد.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته فقط تغییر مهم نیست بلکه موضوع جایگزین هم اهمیت دارد بویژه آنچه در بانک مرکزی مطرح شده و فردی که نامزد شده (پورمحمدی) به نظر جایگزین خوبی نیست و همان ایراداتی که به آقای سیف گرفته می شد در ایشان هم هست و شاید سیف قوی تر باشد.

زرآبادی اظهارداشت: در مورد وزیر اقتصاد هم ما نگران هستیم فرد توانمندی معرفی نشود و امیدواریم اگر قراراست تغییری ایجاد شود حتما با نظر مجلس باشد و فردی توانمند مسئولیت اقتصاد کشور را بر عهده بگیرد.

روسای سه قوه باور نکرده اند شرایط ویژه است

وی اضافه کرد: بارها از مسئولان سه قوه شنیده ایم که شرایط ویژه ای در کشور بوجود آمده و اوضاع بحرانی است اما در عملکرد وزرا و سه قوه این بحران و ویژگی دیده نمی شود و به نظر می رسد آقایان هنوز باور نکرده اند که شرایط ویژه است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز که تحریم جدیدی از سوی استکبار اعمال نشده وضعیت به اینجا رسیده اگر فروش نفت ما دچار مشکل شود معلوم نیست آقایان چگونه می خواهند شرایط را اداره کنند.

وی افزود: باید تکلیف اروپا با برجام مشخص شود اما به هر حال در آینده کاهش فروش نفت را داریم و اگر تیم اقتصادی برنامه و راهکاری برای آینده نداشته باشد باید منتظر پیامدهای ناگواری باشیم.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: کاهش فروش نفت تا یک میلیون بشکه پیش بینی می شود اما دولت هیچ برنامه ای و احساس نگرانی ندارد و جوری رفتار می کنند که گویی هیچ اتفاقی رخ نداده و متاسفانه این رویکرد در استان هم وجود دارد و مسئولان استانی هم برای آینده برنامه ندارند.

آنقدر دیر عمل می کنیم که تاثیرش از بین می رود

زرآبادی با انتقاد از روند تغییرات در کشور گفت: متاسفانه دولت از مجلس برای انتخاب افراد برای تیم اقتصادی هیچ اظهار نظری نمی خواهد و اگر فردی ضعیف معرفی شود و مجلس رای ندهد و یا فرصت بررسی نداشته باشد و به فردی ضعیف تر رای اعتماد دهد باز هم مردم متضرر خواهند شد.

وی اضافه کرد: نکته دیگر این است که همانگونه که بررسی پرونده ها دردستگاه قضایی کند و زمان بر است در این تغییرات هم آنقدر رئیس دولت کند و آرام حرکت می کند که شاید دیگر آن تاثیر لازم روحی و روانی و حتی اقتصادی را در جامعه نداشته باشد.
منبع : خبرگزاری مهر