مدیران راه آهن از تولید ریل ملی حمایت کنند

زرآبادی با بیان اینکه ذوب آهن اصفهان توانایی تامین درصد قابل توجهی از نیاز ریل کشور را دارد گفت: طبق آماری که وجود دارد ذوب آهن اصفهان می‌تواند درصد قابل توجهی از نیاز کشور به ریل را تولید کند. یکی از مصادیقی که حمایت از تولید ملی را از حالت شعار خارج می‌کند اهمیت دادن به توانمدی‌های ذوب آهن در تولید ریل ملی است.

سید حمیده زرآبادی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پایگاه خبری-تحلیلی عیارآنلاین، پیرامون طرح سوال نمایندگان از وزیر راه و شهرسازی درباره ریل ملی تولید شده گفت: ذوب آهن اصفهان در حال حاضر یکی از خطوط تولید خود را به تولید ریل اختصاص داده است و توان ریل را دارد. مشکلی که قبلا وجود داشت این بود که می‌گفتند ریل تولیدی ذوب آهن استانداردهای لازم را ندارد که این موضوع هم با توجه به کسب استانداردهای لازم توسط ذوب آهن اصفهان رفع شده است. ولی متاسفانه عدم استقبال بهره‌برداران داخلی ریل از تولیدات ذوب آهن است فرایند تولید مستمر آن را مختل کرده است.

نماینده مردم قزوین با بیان اینکه ذوب آهن اصفهان توانایی تامین درصد قابل توجهی از نیاز ریل کشور را دارد گفت: طبق آماری که وجود دارد ذوب آهن اصفهان می‌تواند درصد قابل توجهی از نیاز کشور به ریل را تولید کند. یکی از مصادیقی که حمایت از تولید ملی را از حالت شعار خارج می‌کند اهمیت دادن به توانمدی‌های ذوب آهن در تولید ریل ملی است.

وی ادامه داد: درحال حاضر با توجه به اینکه تولید ریل ملی بومی شده و تمام استانداردهای لازم را هم دارد، به هیچ عنوان پذیرفته نیست به سمت واردات ریل‌های بی کیفیت برویم. به اعتقاد بنده مدیران راه آهن باید از به وجود آمدن مشکل در زمینه تولید ریل جلوگیری کنند.
منبع:عيار آنلاين