خاتمی با راهکارهای ۱۵ گانه خود ثابت کرد صدای مردم را می‌شنود/عده‌ای که روزی در راس امور قرار داشتند و سال‌ها مسئول بودند به دنبال سوار شدن بر موج اعتراضات هستند

زرآبادی با اشاره به ارائه ۱۵ راهبرد از سوی رئیس دولت اصلاحات گفت: امروز سیدمحمد خاتمی بزرگوار با توجه به مسائل و مشکلات به تحلیل واقع‌گرایانه پرداختند و صدای مردم را شنیده‌اند و راهکارهای ملی داده است که در عمل باید تحقق پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سیده حمیده زرآبادی درنشست علنی امروز ( سه‌شنبه 16 مردادماه) مجلس شورای اسلامی درنطق میان دستور ضمن گرامیداشت روز خبرنگار، گفت: چندی پیش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرامون نبود کاغذ بویژه رسانه ها اعلام نگرانی کرد که ضمن تقدیر از زحمات ایشان، جا داشت بجای نگرانی درخصوص کمبود کاغذ، نگران ضمیرهای پاک و سفید خبرنگاران بودیم که در این ایام سخت، شرافت قلم را با جان و دل خویش حفظ کرده اند و با کمبودها و بی مهری های بسیار ساخته اند و تمام عزم خویش را صرف آگاهی بخشی و اطلاع رسانی کرده اند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز درمجلس شورای اسلامی، افزود: ملت شریف ایران با دشواری ها و سختی های بسیار مواجه هستند. دشمنان انقلاب اسلامی با تمام قوا و در سایه حمایت قدرت های استکباری و کشورهای حامی تروریسم بدنبال ایجاد چند دستگی میان مرده هستند و امروز میدان مناقشه در عرصه اقتصادی کشور آورده اند که این امر وظیفه مسئولان و مدیران در مواجه با مشکلات و مردم سنگین تر کرده است.

وی تصریح کرد: امروز مشاهده می شود که تریبون های مختلف درباره لزوم اتحاد و همبستگی ملی صحبت می شود و این دغذغه در میان شخصیت های نظام وجود دارد، اما زمانی می شود که درباره این اتحاد صحبت کرد که صدای مردم و مطالباتشان را بدون واسطه شنید البته که این اندیشه باید در میان مدیران و مسئولان ارشد و میانی کشور نیز به یک باور و عقیده تبدیل شود.

زرآبادی ادامه داد: آیا مدیری که از پشت میز خود بلند نمی شود و بجای ارائه خدمت به مردم، بدنبال کسب قدرت خود مشغول است، سهمی از همبستگی  و اتحاد ملی  دارد؟ چرا برخی به جای شنیدن صدای مردم و اعتراض آنها، بدنبال محکومیت همه مسایل هستند تا خاتمه ببخشند و آنگاه توقع داریم مردم لب به شکوه نگشاید و بیگانه و برانداز سواستفاده نکند.

این نماینده مردم درمجلس دهم، گفت: اگر مردم در این فضای معیشتی اعتراضی دارند، در وهله نخست خواستار اصلاح هستند، آیا این مردم، همان مردم 22 بهمن، روز قدس و ایام انتخابات نیستند که به صحنه می آیند و با حضور چشمگیر خود، به نظام اعتقاد دارند؟ بنابراین فارغ از حزب و گرایش سیاسی وظیفه ماست که با مردم صحبت کنیم و شفاف سازی کنیم که اختلاف، تبعیض و بی عدالتی خط قرمز نظام است و اختلاسگر، اصلاح طلب و اصول گرا ندارد و هرکه باشد، باید بشدت با او  برخورد شود. مردم از تبعیض خسته شده و به ستوه آمده اند.فردی که مشکل معیشتی دارد و نمی توند برای خانواده  خود کاری کند، نیاز به کمک و یاری دارد.

وی افزود: امروز برای تحقق وحدت ملی و همبستگی ملی نیاز به بسیج کردن گروه ها و شخصیت ها داریم که البته نظام اسلامی شرایط سخت تر از این مرحله را با سربلندی پشت سر گذاشته است و در آستانه 40 سالگی با کوله باری از تجربه و همراهی مردم قعطا در طی مسیر موفق تر از گذشته خواهد بود.

عضو فراکسیون زنان مجلس گفت: امروز می بینیم که آقای سید محمد خاتمی با درک شرایط روز کشور، تاکید بر شنیدن صدای مردم و ایجاد وحدت ملی، راهکارهای 15 گانه ارائه می دهد، باید از این پیشنهاد ها استقبال کرد و آنها را عملیاتی کرد. اما مشاهده می شود برخی که خود را در جایگاه یک معترض قرار داد؛ درحالیکه زمانی در راس دولت قرار داشتند، می خواهد با سوار شدن بر موج اعتراضات مردم، به دولت، مجلس و قوه قضائیه آسیب برساند.

زرآبادی گفت: بدون شک این نوع واکنش ها که فضای کشور را به سمت آشفتگی می برد، تصویری نادرست از اوضاع کشور را به بیرون از مرزها مخابره کرده که موجب یاس و ناامیدی می شود. ضمن اینکه به شرایط موجود اعتراض وجود دارد ولی اعتقاد بر این است که برای اصلاح شرایط باید در کنار مردم قرار گرفت.

وی افزود: برخلاف برخی از کنشگران سیاسی کشور که گمان می برند که مشکلات کشور صرفا اقتصادی و ناشی از عدم کارآمدی دولت است، بلکه اعتقاد بر این است که این مشکلات ناشی از اقدامات نادرست در گذشته است و تا زمانی که روند اصلاح نشود، امکان اصلاح شرایط وجود ندارد.

عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: باید امروز به جوانان اعتماد کرد و با ایجاد شغل و حضور جوانان در تصمیم گیری ها نشان داده شود که ظرفیت نظام اسلامی بسیار بالا است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن درمجلس، گفت مسایل اجتماعی و فرهنگی باید جدی گرفته شود. کودک آزادی، طلاق و اعتیاد و مشکلات موجود در حوزه زنان نیاز به عزمی راسخ و حرکتی جهادی دارد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مسیر یاری کرد تا شرایطی ایده آل بدست آید