قزوین ظرفیت خوبی برای توسعه نیروگاههای بادی دارد

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: قزوین ظرفیت خوبی برای توسعه نیروگاههای بادی دارد و آمادگی داریم در اجرای نیروگاههای تجدید پذیر پیشگام باشیم.

به گزارش مهر ، بزرگترین نیروگاه بادی کشور در روستای سیاهپوش در منطقه طارم سفلی روز دوشنبه با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو افتتاح شد.

سیده حمیده زرابادی در این مراسم اظهار کرد: با توجه به اقلیم منطقه با نیروگاههای بادی می توانیم بیشترین تولید را داشته باشیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی افزود: استفاده از تکنولوژی روز در این نیروگاه ارزشمند است و امیدواریم این گونه طرحها توسعه یابد.

وی یادآور شد: امیدواریم با حضور اقای اردکانیان در وزارت نیرو و انتخاب معاونان متخصص شاهد اتفاقات خوبی در این صنعت باشیم.

نماینده قزوین بیان کرد: وضعیت اب استان بحرانی است که از وزیر انتظار داریم مساعدت کنند تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

این نماینده مجلس گفت:با جذب سرمایه گذاری در بخش های مختلف می توان برای رونق اقتصادی و اشتغالزایی در استان اقدام کرده و ظرفیت ها و توانمندی های داخلی را فعالتر کنیم.

زرآبادی با اشاره به وضعیت منابع آبی در استان اضافه کرد: برای تامین منابع آبی استان در بخش های مختلف نیازمند نگاه ویژه ای وزارت نیرو هستیم و امیدواریم با سفر دوباره مسئول ارشد این وزارتخانه به قزوین مشکلات استان در حوزه تامین آب و فاضلاب مورد پیگیری قرار گیرد.

وی با اشاره به افتتاح نیروگاه بادی سیاه پوش افزود: قزوین ظرفیت و توانمندی لازم برای سرمایه گذاری در زمینه نیروگاه های تجدیدپذیر را دارد و آماده پذیرش سرمایه گذاران در این زمینه است .
نیروگاه بادی منطقه سیاهپوش طارم سفلی به ظرفیت 61.4 مگاوات و 86 میلیون یورو سرمایه گذاری در 120 کیلومتری شهر قزوین قرار دارد.