پرونده مدیران متخلف و بی‌کفایت را به سازمان بازرسی کل کشور و قوه‌قضائیه ارائه می‌دهم

 

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر دستگاه‌های نظارتی و قضایی استان قزوین به عملکرد برخی مدیران در استان نظارت کافی نداشته باشند، پرونده مدیران بی‌کفایتی را که حق مردم را پایمال می‌کنند، به سازمان بازرسی کل کشور و قوه‌قضائیه ارائه خواهم کرد.

 

 

سیده‌حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار آرمان‌شهر با اشاره به اینکه اکثر مشکلات و کمبودها در عرصه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و اقتصادی و… در استان قزوین با مدیریتی متعهد، متخصص و با انگیزه مرتفع خواهد شد، افزود: متأسفانه برخی از مدیران بیشتر از آنکه به فکر خدمت‌رسانی و بهبود شرایط برای مردم باشند، با تمام توان درصدد حفظ میز و صندلی خود هستند و پیگیری مشکلات مردم جزو الویت‌های نخست‌ این مدیران نیست.

 

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: مدیری که عملکردش به چند عکس یادگاری و لابی‌گری برای حفظ جایگاه خود و نه خدمت‌رسانی و مشکل‌گشایی از مردم محدود می‌شود، متخلف است. مگر می‌شود بودجه پروژه‌های استان را ببرند، مردم ناراضی باشند و مدیر خود را به خواب بزند و تکذیب کند.

 

زرآبادی افزود: نمایندگان مجلس بیشترین ارتباط را با مردم دارند و از نزدیک مشکلات مردم را لمس کرده و پیگیر حل این مشکلات می‌باشند؛ حالا مدیری که ضعیف است از سوی استانداری و مسؤولان بالادستی ارتقا پیدا می‌کند و موردتشویق قرار می‌گیرد و بعد هم در سخنرانی‌های شعاری خود در مقابل مردم می گوید مشکل اقتصادی در تمام کشور است و وضعیت همین هست که می‌بینید و باید تحمل کنید. مردم چه چیزی را باید تحمل کنند؟! بی‌کفایتی مدیران و مشکلات اقتصادی و معیشتی را  یا حقوق‌های چند ده‌میلیونی و ماشین، ویلا و مزایایی که برخی مدیران از پول مردم و در همین شرایط کنونی از آن بهره‌ می‌برند.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جلسه اخیری که با دعوت از مدیران ارشد استانی در دو واحد بزرگ صنعتی کنتورسازی و تولی‌پرس که با بحران روبه‌روست، افزود: دو جلسه در واحدهای صنعتی تولی‌پرس و کنتورسازی برگزار شد و با حضور فرماندار شهرستان البرز، مدیرکل صنعت و معدن و تجارت، مدیرکل تعاون و کار و رفاه اجتماعی، مدیرکل تأمین اجتماعی، مدیرکل امور مالیاتی، مدیرکل بازرسی استان قزوین و معاون امور اقتصادی استاندار صحبت‌های کارگران و متولیان این واحدها شنیده شد و مصوباتی در این جلسه به تصویب رسید. علیرغم اینکه برخی از مدیران هماهنگی و اقدامات لازم را به‌منظور تسریع و مرتفع‌شدن مشکلات این واحدها انجام دادند و بر اساس مصوبه می‌بایست تا ابتدای مهرماه بخشی از مشکلات این واحدها و کارگران مرتفع می‌شد، اما این اتفاق به دلیل عدم پیگیری نهایی از سوی معاونت اقتصادی استانداری در زمان مقرر رخ نداده است.

 

زرآبادی در ادامه افزود: وقتی یکی از معاونان استاندار که از او دعوت شده تا در جلسه بررسی مشکلات این دو واحد صنعتی حضور داشته باشد، در جلسه حاضر نمی‌شود و حتی نماینده‌ خود را هم به جلسه نمی‌فرستد، یعنی پیگیری مشکلات مردم در اولویت نیست؛ چه کاری مهم‌تر از چند صد کارگری که خود و خانواده آن‌ها چند ماه است حقوق نگرفته‌اند و در اول مهر باز هم باید پدر این خانواده شرمنده کودک خود باشد.

 

سیده‌حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در پایان با اشاره به اینکه مدیریت ضعیف مهمترین مشکل واحدهای بحرانی استان است و بی‌انگیزه‌بودن مدیران مانع از خدمت‌رسانی به مردم می‌شود، افزود: بدون‌تردید می‌توان با همکاری دستگاه‌های اجرایی مشکلات موجود در حوزه‌های مختلف را پیگیری و مرتفع ساخت؛ اما تحقق این امر در گرو عزم راسخ مدیران برای خدمت‌ و گره‌گشائی است نه حفظ میز و صندلی. اگر دستگاه‌های نظارتی و قضایی استان قزوین به عملکرد برخی مدیران در استان نظارت کافی نداشته باشند، پرونده مدیران  بی‌کفایتی را که حق مردم را پایمال می‌کنند، به سازمان بازرسی کل کشور و قوه‌قضائیه ارائه خواهم کرد. در شرایط کنونی باید حل مشکلات مردم را در اولویت نخست قرار دهیم و باهیچ مسؤول و مدیری در این خصوص هیچ تعارفی نداریم.