ارتباط دانشگاه و صنعت راهکار برون رفت از مشکلات اقتصادی است

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: با ارتباط واقعی صنعت و دانشگاه و استفاده از ایده های نوین و حمایت جدی از تولیدکنندگان می توانیم از مشکلات اقتصادی عبور کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه بررسی مشکلات واحدهای تولیدی روز دوشنبه با حضور محسن صالحی نیا معاون امور صنایع وزارت صمت، رئیس و اعضای کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ مجلس و سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در یکی از کارخانه های لوازم خانگی در شهر صنعتی البرز قزوین برگزار شد.

سیده حمیده زرآبادی در این جلسه اظهار کرد: نبود ثبات قوانین، بی ثباتی در بازار و تصمیمات متعدد و بخشنامه های ساعتی به مشکلات واحدهای تولیدی دامن زده است.

وی افزود: در مدیریت هم ثبات نیست که آسیب زاست لذا باید مدیریت یکپارجه با لحاظ منافع ملی را عملیاتی کنیم.

زرآبادی تصریح کرد: در دادن تسهیلات گاهی به شاخصهای مناسبی اتکا نمی کنیم و نوع وثبقه ها متناسب با وضعیت واحدها نیست لذا باید درسیاستهای کلان توجه کنیم تا مانعی در مسیر تولید و اشتغال ایجاد نشود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: در تامین مواد اولیه جلسات متعددی برگزار شده که روند روبه بهبودی است اما باید با سرعت بیشتری مشکلات تولیذدکنندگان را حل کنیم.

زرآبادی گفت: وضعیت اقتصادی فعلی کشور حساس شده ولی می توانیم تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم و با توسعه صادرات از مشکلات کم کنیم.

وی بیان کرد: این واحد تولید لوازم خانگی در شهر صنعتی البرز قزوین در گذشته با تعدد مدیریتها روبرو شده و نبود ثباتا مدیریتی به افزایش مشکلات آن کمک کرده اما امروز با حضور مدیری توانمند و متخصص وضعیت از بحران خارج شده و امیدواریم با حمایت جدی می توانیم با توسعه صادرات به حل مشکلات کمک کنیم.

زرآبادی اظهارداشت: باید بپذیریم استفاده از مدیران کارآمد و متخصص در تولید می تواند راهگشا باشد