دستپاچگی و رفتارهای غیرکارشناسانه در تصمیم گیری و اجرا، شدت تحریم ها را تشدید کرد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معرفی وزیر به بهبود اوضاع کمک خواهد کرد گفت: باید ثبات مدیریتی وجود داشته باشد درحالی که حتی کار خود وزارتخانه‌ها به دلیل روند استیضاح ها و سردرگمی در این مساله به کُندی صورت می گیرد.

سیده حمیده زرآبادی در گفت و گو با خبرنگار شفقنا اظهار کرد: آشفتگی‌های اقتصادی ایران در سال ۹۷ بیشتر شد و تحریم‌ها عامل اصلی نابسامانی در بازار بود اما به نظر من دستپاچگی و رفتارهای غیرکارشناسانه در تصمیم گیری و اجرا، شدت تحریم ها را تشدید کرد. در برخورد با عامل تحریم اگر برنامه کارشناسی شده و اجرایی داشته باشیم قطعا تاثیر آن را خنثی می‌کند ولی اگر کار کارشناسی انجام ندهیم و در عین حال یکسری نواقص هم داشته باشیم با تشدید تحریم‌ها مواجه می‌شویم.

او دلالی و واسطه گری را عامل مهمی برای آشفتگی بازار عنوان کرد و گفت: شرایط فعلی بستری برای دلالی و واسطه گری هم ایجاد کرده و هر کسی برای خودش نظریه‌ای می‌دهد و باعث می‌شود که وضعیت خراب‌تر شود. با این حال برخی جو روانی را عامل التهاب بازار می‌دانند درحالی که وقتی هر کسی برای خودش نظریه می دهد قطعا روی جو روانی تاثیر می گذارد.

عضو کمیسیون صنایع و معدن مجلس در خصوص چشم انداز وضعیت اقتصادی کشور اظهار کرد: من نمی‌توانم پیش بینی کنم که آینده چگونه است ولی در جایگاهی که خودم هستم باید تلاش کنم تا وضعیت بهبود پیدا کند و امیدوار هستم که وضعیت هم بهتر شود. ولی نکته مهم این است که دولت تاکید داشت که وزارتخانه ها تفکیک شود در حالی که این لایحه بارها رد شده بود ولی دولت اصرار داشت که این اتفاق بیفتد و یکی از دلایل کُندی معرفی وزیر برای وزارتخانه ها همین مسئله بود. ما هفته پیش هم در جلسه غیر علنی رأی گیری انجام دادیم ولی نماینده ها با تفکیک وزارتخانه‌ها موافق نبودند برای همین این مسئله برای همیشه از دستور خارج شد.

زرآبادی در رابطه با معرفی وزیر کار و اقتصاد از سوی دولت گفت: چون نماینده‌ها هفته بعد به حوزه‌های انتخابی می‌روند بنابراین به نظر من در این هفته دولت وزرا را معرفی خواهد کرد البته زمان بندی باید به گونه ای باشد که وقت بررسی صلاحیت وزرا را داشته باشیم.

او در پایان خاطرنشان کرد: معرفی وزیر به بهبود اوضاع کمک خواهد کرد و باید ثبات مدیریتی وجود داشته باشد درحالی که حتی کار خود وزارتخانه‌ها به دلیل روند استیضاح ها و سردرگمی در این مساله به کُندی صورت می گیرد.