مجلس به هر۴ گزینه پیشنهادی اعتماد می کند/ دژپسند تخصص و رحمانی تجربه کافی دارد

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: پیش بینی می کنم هر ۴ وزیر پیشنهادی می توانند از مجلس رای اعتماد بگیرند ولی میزان آرای انها متفاوت است. مثلا وزیر پیشنهادی صنعت به دلیل سه دوره نمایندگی و تجربه مرتبط و قابل شناخت بودن برای نمایندگان مجلس و گزینه وزارت اقتصاد به دلیل بحث های تئوریک و تخصصی و رشته مرتبط اقتصادی شرایط خوب و قابل اعتنایی دربین نمایندگان دارند.

سید حمیده زرآبادی در گفت وگو با خط اعتدال در بررسی وضعیت ۴ وزیر پیشنهادی کار، اقتصاد، صمت و راه اظهار کرد:

شرایط کشور شرایط ویژه ای است و باید با دقت نظر بیشتری وزرای پیشنهادی را مورد ارزیابی قرار داد تا به نتیجه و جمع بندی رسید. بنابراین به این منظور در حال مطالعه برنامه های وزرای پیشنهادی هستم.

نماینده مردم قزوین در خانه ملت افزود: از این رو در جلسات با وزرای پیشنهادی شرکت می کنم و پای صحبت های آنها می نشینم و روز شنبه قبل از جلسه علنی و بررسی رای اعتماد وزرای پیشنهادی، فراکسیون امید جلسه دارد تا درباره وزرای پیشنهادی به تصمیم برسد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درعین حال درباره وضعیت رضا رحمانی، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: آقای رحمانی به دلیل اینکه سه دوره نماینده مجلس و رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس بوده است، بین نمایندگان جایگاه خوبی دارد.

او همچنین مدرک و تجربه مرتبط او را دلیل خوبی برای رضایت نمایندگان نسبت به رحمانی دانست.

این نماینده اصلاح طلب قزوین در مجلس شورای اسلامی درباره گزینه معرفی شده اقتصاد و دارایی یادآور شد: آقای دژپسند هم از نظر بحث های تئوریک و تخصصی و همچنین رشته مرتبط اقتصادی و آشنایی با این حوزه شرایط خوب و قابل اعتنایی دربین نمایندگان دارد.

زرآبادی درباره گزینه معرفی شده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: آقای شریعتمداری هم به دلیل اینکه قبلا وزیر بوده و پست های مختلف اجرایی داشته است، از نظر سوابق اجرایی جایگاه خوبی در بین نمایندگان دارد.

این نماینده دور دهم مجلس درباره وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی هم ادامه داد: آقای اسلامی هم استاندار مازندران بوده اند و برخی نمایندگان مازندران درباره او نظر مثبتی دارند. درست است که او کارنامه جدی ندارد و چهره شناخته شده ای نیست ولی باید به چهره های جدید هم فرصت داد تا خودشان را معرفی و ثابت کنند.

این نماینده عضو فراکسیون امید تاکید کرد: بنابراین با توجه به مجموعه عوامل که می تواند یکی از شاخص های ارزیابی افراد معرفی شده به مجلس برای وزارت خانه های کار، اقتصاد، راه و صمت باشد، پیش بینی می کنم هر ۴ وزیر پیشنهادی می توانند از مجلس رای اعتماد بگیرند ولی رای بالایی نمی آورند