چرا طرح‌های تحقیقاتی کنار گذاشته می‌شوند؟

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: در بسیاری موارد می‌بینیم که طرح‌های تحقیقاتی صورت گرفته در استان بعد از انجام، کنار گذاشته‌ شده است، درصورتی که اگر از ظرفیت‌های استان استفاده شود شاهد اتفاقات خوبی در دستگاه‌های اجرایی خواهیم بود.

سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درخصوص راهکارهای مورد نیاز برای عملکرد هرچه بهتر دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی باید بانک اطلاعاتی جامعی اعم از نیروی انسانی کارشناس و طرح‌های تحقیقاتی داشته باشند ولی متأسفانه برخی ادارات به دلیل تکمیل نبودن این اطلاعات در کار خود دچار مشکل می‌شوند.

وی ادامه داد: از دیگر مشکلات دستگاه‌های اجرایی می‌توان به عدم استفاده از طرح‌های مطالعاتی، تحقیقاتی و کارشناسی اشاره کرد؛‌ بنابراین دستگاه‌های اجرایی باید از تشکل‌های مردم‌نهاد و دانشگاه‌ها به‌عنوان بازوی مطالعاتی و کارشناسی برای حل مشکلات استفاده کنند که این امر در حال حاضر خیلی کم در دستگاه‌های اجرایی اتفاق می‌افتد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی از تحقیقات مانند طرح آمایش در استان انجام‌شده و در حوزه‌های مختلف مطالعات تحقیقاتی بسیاری صورت گرفته است که متأسفانه از آن‌ها بهره کافی برده نمی‌شود.

وی افزود: در بسیاری موارد می‌بینیم که این طرح‌ها بعد از انجام کنار گذاشته‌شده است، در صورتی که اگر از ظرفیت‌های استان استفاده شود شاهد اتفاقات خوبی در دستگاه‌های اجرایی خواهیم بود.

زرآبادی در پایان از زمان‌بر بودن فرآیندهای اداری انتقاد کرد و آن‌ها را زائد دانست و افزود: این فرآیندها مردم جامعه و دستگاه‌های اجرایی را با مشکل مواجه می‌کند اما اگر ساماندهی مراحل اداری اتفاق بیفتد افزایش بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی را شاهد خواهیم بود.